Actualitate, Featured

Gabriela Firea a tras linie după un an de mandat. Uite ce realizări a avut!

Raportul activitatii primului an de mandat al Primarului General, Gabriela Firea: proiecte deblocate, contracte paguboase oprite, restructurarea activitatii Primariei

Primarul General, Gabriela Firea, a prezentat astazi, alaturi de primarii celor 6 sectoare ale Municipiului Bucuresti, un raport al activitatii primului an de mandat, precum si prioritatile pentru anul urmator.

În intervenția sa, Edilul Șef a explicat ca actuala administrație a Capitalei a avut, în primul an de mandat, două direcții principale de acțiune: deblocarea proiectelor importante pentru București și reformarea structurii administrative a Primariei, pentru a se alinia tendințelor europene în administrația locală și exigențelor din ce în ce mai mari ale cetățenilor. În acest sens, au fost puse bazele Holdingului Municipal „Bucuresti – capitala europeana”, alcatuit din 21 de societati comerciale pe actiuni, detinute integral de municipalitate, care vor presta catre cetateni servicii de calitate mai buna, la preturi mult mai mici.

Primarul General, Gabriela Firea:
„Exact acum un an am depus juramantul in fata bucurestenilor. Astazi ma aflu in fata Dvs. pentru a va prezenta rezultatul unui an de munca: deloc usor, plin de evenimente, incarcat de multa tensiune, mai ales in unele perioade.
Cea mai importanta realizare este ca am deblocat zeci de santiere din Capitala in care nu se mai lucra de aproape 2 ani de zile sau se lucra intr-un ritm de melc: Arcul de Triumf, Pasajul Sudului, Ciurel, Ambulatorul si Spitalul de Copii Victor Gomoiu și altele.
Am avut curajul sa spun stop contractelor paguboase pentru bucuresteni in mai multe domenii: managementul traficului, reparatiile la strazi si semnalizare, Arena Nationala, case de avocatura. Am inlaturat capusele de la RADET si RATB.
Am decis cea mai mare investitie in spitale si in cabinete medicale scolare si stomatologice – 90 mil euro.
În raport cu complexitatea managementului unui metropole, consider ca raportul este unul pozitiv. Cu siguranta vor fi voci care vor spune ca se putea mai mult. Nu doresc sa le contrazic. Competitia naste noul.

Am avut un an in care intreaga echipa a muncit, am fost determinati, motivati sa facem lucrurile bine si repede. Din pacate, sunt in continuare multe prevederi legislative care ingreuneaza administratia. Ma bazez pe sprijinul parlamentarilor din Bucuresti si Ilfov pt a modifica acele prevederi care ne blocheaza sau ne reduc ritmul de actiune.
Si da, mai sper ca vom fi ascultati de noul guvern, care va fi mai receptiv la problemele din Bucuresti. Cotizam serios la bugetul national si bucurestenii merita respectul autoritatilor”.

PROIECTE FINALIZATE IN ACEST AN

Planul de Mobilitate Urbana Durabilă
După ce se împotmolise în hățișul birocratic, Planul de Mobilitate Urbană Durabilă 2016 – 2030 pentru regiunea București – Ilfov a fost recuperat de actuala administrație, care în timp record a definitivat procesul de avizare, după care a urmat dezbaterea publică finală și aprobarea acestuia în Consiliul General al Capitalei și în Consiliul Județean Ilfov. Astfel, cele 2 administrații vor putea accesa împreună fonduri europene de până la 220 de milioane de euro, prin Programul Operațional Regional, dintre care 150 milioane de euro vor fi folosiți pentru reformarea transportului public.

P.I.D.U.
În cursul lunii septembrie a anului trecut au fost aprobați în Consiliul General indicatorii economici pentru Planul Integrat de Dezvoltare Urbană – „Centrul Capitalei”, care vizează amenajarea mai multor parcări subterane, piațete și bulevarde din centrul orașului, precum și amenajarea cheiului Dâmboviței și a altor obiective de interes turistic.

Strategia de alimentare cu energie termică a Capitalei
În cursul acestui an, s-a definitivat strategia de alimentare cu energie termică în sistem centralizat – primul document strategic al Municipiului Bucureşti in acest domeniu. Dupa aprobarea in Consiliul General, se vor implementa proiectele care vizeaza optimizarea funcţionării sistemului centralizat de producere, transport şidistribuţie din Municipiul București.

Arcul de Triumf
Dupa 5 ani de absenta, de Ziua Nationala, parada militara s-a desfasurat la Arcul de Triumf. La preluarea mandatului, pe șantier nu se mai lucra de un an și jumătate. A fost deblocata situația și obiectivul de investiții a fost finalizat în doar câteva luni.

Centrul pentru situatii de urgenta
Au fost finalizate și lucrările de amenajare a Centrului pentru situații de urgență. Sistemul reunește, în cadrul unui proiect unic în țară, toate dispeceratele instituţiilor si serviciilor implicate în procesul de gestionare a situațiilor de urgentă din Capitală. În prezent sistemul se află în faza de evaluare operațională si a definitivării programului de instruire a operatorilor si administratorilor din cadrul centrului.

Creșe
In luna aprilie a acestui an Primarul General, Gabriela Firea, a inaugurat cresa „Centrul Zebra Zou”, infiintata intr-un spatiu pus la dispozitie de Asociatia SOS Satele Copiilor Romania si finantata cu fonduri norvegiene si cofinantat de Primaria Municipiului Bucuresti. In afara acestei crese, in Capitala exista o retea de „Centre pilot ANTANTE”, destinate copiilor 0-3 ani, în cadrul unui proiect implementat de Directia Generala de Asistenta Sociala a Municipiului Bucuresti

Spălătorii sociale
Tot prin Direcția Generală de Asistență Socială, municipalitatea derulează un proiect de înființare a unor spălătorii sociale, dintre care primele 2 au fost inaugurate chiar în această săptămână.

Programe sociale
La inițiativa Primarului Gabriela Firea, Consiliul General a aprobat o serie de programe menite să contribuie la creșterea calității vieții bucureștenilor dar și a coeziunii sociale. Astfel, prin programul „Parteneriat între Generații” studenții primesc o bursă de 500 de lei dacă se implică în rezolvarea problemelor de zi cu zi ale seniorilor dar și în pregătirea extrașcolară a elevilor. De asemenea, alte două programe au în vedere acordarea de stimulente pentru prima căsătorie – 1.500 de lei, respectiv 2.500 lei și pentru nașterea unui copil.

Bulevardul Liviu Rebreanu

Una dintre cele mai importante artere din București, Bulevardul Liviu Rebreanu, a beneficiat de lucrari de modernizare in doua etape: prima, intre bulevardele Camil Ressu si Nicolae Grigorescu, cu cate 2 benzi pe sens, fiind finalizata anul trecut, iar etapa a doua, intre Nicolae Grigorescu si 1 Decembrie, tot cate 2 benzi pe sens, a fost finalizata in aceasta luna, bd Liviu Rebreanu fiind acum redat complet circulatiei. Pe toata lungimea arterei au fost amenajate piste pentru biciclete și 500 de locuri de parcare.

Muzeul Literaturii Romane
Noul sediu al Muzeului National al Literaturii Romane a fost inaugurat in primavara acestui an, in 2017 acest muzeu implinind 60 de ani de la infiintare.
Aceasta insitutie de cultura, esentiala pentru Romania, deține un autentic tezaur literar format din manuscrise, cărți vechi și rare, documente și obiecte personale care au aparținut unor scriitori români importanți, precum Eminescu, Alecsandri, Caragiale, Blaga și mulți alții. În total, sunt peste 300.000 de piese, în 300 de colecții.

Observator Astronomic
După eforturi susținute, în luna noiembrie a anului trecut, a fost inaugurat Observatorul Astonomic “Amiral Vasile Urseanu”, care a trecut în ultimii doi ani printr-un proces de restaurare și modernizare. Proiectul a fost finanțat din fonduri europene, iar lucrarile au presupus consolidarea structurii imobilului, restaurarea fatadei, a tavanelor interioare, inclusiv a cupolei.

Teatrul evreiesc de stat
Tot un șantier cu probleme a fost și cel de la Teatrul Evreiesc de Stat, dar, la sfarsitul anului trecut, Municipalitatea a redat publicului bucurestean această prestigioasă instituție de cultură, la care s-au desfasurat ample lucrari de consolidare, reabilitare si modernizare.

Ambulatoriul Gomoiu
Anul acesta a fost inaugurat și noul Ambulatoriu integrat al Spitalului Clinic de copii „Dr. Victor Gomoiu”, reusindu-se astfel deblocarea si finalizarea unui proiect care era pe punctul de a pierde finantarea europeana. Ambulatoriul Gomoiu a fost reabilitat, modernizat si echipat cu fonduri europene si cofinantare din partea Municipiului Bucuresti.

Reabilitarea Infrastructurii Educationale din Bucuresti
In cadrul proiectului de reabilitare a infrastructurii educaționale din București, finanțat prin fonduri BEI, 32 de obiective erau blocate din diverse motive, iar in prezent s-au luat masuri care au dus la rezolvarea situatiilor din teren, sute de elevi intorcandu-se la cursuri in unitati de invatamant modernizate.

Primăria Capitalei revine în vechiul sediu
La finalul anului trecut, Primăria Capitalei a revenit în vechiul ei sediu, din Bulevardul Regina Elisabeta, după un proces de consolidare și restaurare a imobilului, care părea că nu se mai termină, făcându-se astfel și o economie la bugetul local de 3,5 milioane de euro pe an.

PROIECTE DEBLOCATE, IN CURS DE FINALIZARE,

Pasajul Sudului
– Proiectul tehnic a fost elaborat în doar 30 de zile, cu foarte multe lipsuri și fără detalii de execuție, coroborat cu un executant orientat doar pe solicitări, fără suficient personal calificat și care cerea cheltuieli indirecte de 60%, au condus la întârzieri foarte mari.
– După numeroase ședințe și scrisori ultimative adresate constructorului de către Primarul General, s-a agreat ca termen de finalizare data de 28.07.2017.
– În momentul de față, a fost deschisă circulația prin pasaj, pe un singur fir pe sens.

Proiectul Pod Ciurel -Străpungere A1
– primul termen a fost de 30 luni, dar din cauza exproprierilor, a descărcărilor arheologice și a deviațiilor de rețele Enel s-a tot prelungit, iar la un moment dat lucrările au fost sistate.
– În acest mandat s-a reușit împărțirea proiectului în mai multe cadrane, care să permită avansarea lucrărilor
– Podul peste Dâmbovița, cu toate bretelele adiacente va fi finalizat, conform graficului, în luna martie 2018.

Spitalul Foisor
– din cauza plecării consultantului din proiect, care asigura și partea de asistență tehnică, lucrările nu au mai putut fi verificate și certificate, de aici rezultând conflicte între executant și autoritatea contractantă.
– în acest an s-a deblocat situația prin reactualizarea indicatorilor tehnico-economici, angajarea unui alt consultant și formarea unui grup de lucru care a rezolvat toate conflictele.
– în acest moment se lucrează la finisaje la corpul C+D, urmând ca în 60 de zile să fie finalizat, după care vor începe lucrările la Corpul A și parcarea subterană.
– Termen de finalizare aprilie 2018

Spitalul Victor Gomoiu
– proiectul a fost blocat de la sfârșitul anului 2015 din cauza neînțelegerilor dintre constructor, consultant și autoritatea contractantă. Lucrările au fost sistate în momentul în care construcția era efectuată în proporție de 85%, dar plătită doar 40%
– în actualul mandat s-au deblocat lucrările, există consultant din nou în proiect, plățile au fost efectuate doar pe real executat, comandându-se în acest sens și o expertiză tehnico-economică extrajudiciară care a clarificat situația.
– termen de finalizare, inclusiv dotările necesare, martie 2018.

Teatrul Ion Creangă
– La începutul mandatului, obiectivul de investiție era blocat.
– pe parcursul execuției lucrărilor a apărut necesitatea unor lucrări suplimentare la structura de rezistenţă, care excedeau contractul încheiat, ceea ce a dus la sistarea lucrărilor începând cu data de 29.07.2016.
– În momentul de față a fost găsită o soluție care a permis reluarea lucrărilor.
– Termen de execuție 17 luni.

Amenajare lacuri Floreasca – Tei
– la preluarea mandatului, proiectul era blocat din cauză că proiectantul renunțase la contract înainte să termine proiectul tehnic, nu exista aviz de la Apele Române, iar autorizația de construire era expirată
– a fost constituit un grup de lucru care făcut inventarul lucrărilor executate până în prezent, s-a obținut o nouă autorizație de construcție, iar lucrările au fost reluate.
– termen de finalizare: 31.12.2017

Refacere și modernizare Patinoar Flamaropol
– La începutul mandatului obiectivul de investiție era blocat din cauza necesității elaborării unui nou PUZ, care a stat la baza obținerii autorizației de construire.
– În urma aprobării acestuia, proiectul tehnic a fost predat în noiembrie 2016, obținându-se și autorizația de construire.
– În ianuarie 2017 s-a dat ordinul de începere a lucrărilor. La această dată s-a executat 15% din total contract.

Lucrări de amenajare Prelungirea Ghencea
– Anul acesta se reia, practic de la zero, proiectul supralărgirii arterei Prelungirea Ghencea, prin întocmirea studiului de fezabilitate. Pentru a se asigura locuitorilor din zonă condiții minimale de tranzit, Administratia Străzilor a executat o serie de lucrari cu caracter provizoriu:
– reparații carosabil pe o suprafață de 12.679 mp, între intersecția cu str. Brașov și limita administrativă.
– amenajare trotuare pe o lungime de 2.855 m (de la intersecția cu str. Oltului, până la intersecția cu str. Magnoliei), pe o suprafață de aprox. 4.089 mp. Lățimea trotuarelor este în cea mai mare parte de 1,5 m, excepție făcând zonele unde lățimea a fost redusă pentru a nu se intra în proprietatea locatarilor, conform planurilor cadastrale.
– s-au executat 8 alveole pentru fluidizarea traficului în zona stațiilor RATB.
– s-a realizat semnalizarea rutieră orizontală și verticală, acolo unde lipsea sau era deteriorată.

Proiectul Glina
– Proiectul Glina a fost reluat dupa o suspendare de peste 1 an, Primăria Capitalei demarand lucrarile de reabilitare a colectoarelor principale de canalizare. Dupa finalizarea acestor lucrari se va reduce nivelul de infiltratii in reteaua de canalizare si va creste capacitatea de transport a tronsoanelor reabilitate, cu influenta benefica asupra mediului si sanatatii populatiei.

– În data de 19.06.2017, Primăria Municipiului Bucureşti a semnat contractul de lucrări “Extinderea Stației de Epurare a Apelor Uzate și construcția incineratorului de nămol”, cel de-al treilea contract de lucrări în cadrul proiectului “Glina – Etapa II”,
– Valoare contract: 505.965.000 lei, fără TVA
– Ca valoare și complexitate, aceasta investiție are un caracter de unicitate și se situează în topul investițiilor în infrastructură din România și din Europa, până în prezent.
– Proiectul este cofinanţat din Fondul de Coeziune prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020, Axa Prioritara 3: Dezvoltarea infrastructurii de mediu în conditii de management eficient al resurselor.
– Obiectivele principale ale contractului vizează:
• asigurarea epurării avansate pentru întreg debitul de ape uzate provenite din aglomerarea Bucureşti
• incinerarea nămolului rezultat din procesul de epurare a apelor uzate.
-Ordinul de începere a lucrărilor urmează a fi emis în perioada imediat următoare.
– Durata de implementare a acestui contract este de 40 de luni: 28 de luni proiectare şiexecuţieşi 12 luni Perioada de notificare a defectelor.

Dupa doi ani de blocaj, a fost deblocat Programul de Dezinsectie al Bucurestiului

PROIECTE INIȚIATE ÎN ACTUALUL MANDAT:

Spitalul Metropolitan
– În bugetul pe 2017 au fost cuprinse sumele necesare pentru întocmirea studiului de fezabilitate pentru construirea unui spital metropolitan ultramodern, conform standardelor europene.
– Avantajul unui spital construit de la zero este că toate circuitele medicale pot fi configurate cu respectarea strictă a normelor legale, ceea ce atrage după sine o calitate ridicată a actului medical. cu – Capacitate: aproximativ 2000 de paturi
– Investiție estimată: cca 300 milioane de euro.
– Noul spital va cuprinde secții pentru care în București se înregistrează un deficit de paturi, respectiv oncologie, radioterapie, neurologie, terapie intensivă, recuperare medicală, mari arși etc.

Locuințe sociale, de serviciu și pentru tineri
Au fost identificate 6 amplasamente pe care Trustul Metropolitan de construcții va demara procedurile preliminare pentru edificarea unor ansambluri de locuințe, pentru tineri, de serviciu sau sociale, unele dintre acestea incluzând și clădiri cu funcțiuni sociale.
– Str. Mexic nr. 19, sect. 1, 34.450 m2, 700 de unitati locative + gradinita
– Str. Aviator Banciulescu nr. 5, sect. 2, cca. 1,9 ha, cca. 250 unitati locative
– Calea Dudesti nr. 165, 3133 m2, 100 unitati locative
– Str. Ion Sahighian nr. 6, sect. 3, 7470 m2, 300 unitati locative
– Str. Orastie nr. 12, sect. 4, 7685 m2, 220 unitati locative
– Str. Aeriana nr. 6, sect. 5, 100.000 m2, 5000 unitati locative + gradinita+ camin de batrani
– Bd. Timisoara nr. 108, sect. 6, 32192 m2, 1400 unitati locativeAlte 10 amplasamente se află în studiu pentru determinarea compatibilitatii cu astfel de proiecte.

Condiții mai bune în unitățile de învățământ
– În Bugetul pe 2017 al Municipiului București sunt alocați 1,3 milioane de euro pentru finanțarea studiilor de fezabilitate pentru modernizarea și extinderea unor unități de învățământ din Capitală, obiectivul fiind ca în cel mai scurt timp să nu se mai învețe în 3 schimburi în nicio școală din București.
– Total obiective: 42 de unități de învățământ, dintre care 16 grădinițe cu 4 sau 8 grupe, 10 afterschool, extinderea unui număr de 15 școli foarte aglomerate și extinderea sălii de sport din cadrul Școlii Centrale
– În perioada următoare, potrivit solicitărilor venite din partea sectoarelor, Primăria Capitalei va amenaja în regim de urgență grădinițe și creșe, în imobile care vor fi închiriate de pe piața liberă, astfel încât la toamnă să se asigure o acoperire cât mai largă a solicitărilor de locuri în unitățile de învățământ preșcolar;
– program de dotare a cabinetelor medicale si stomatologice din scoli.

Parcări de reședință la punctele termice
– Au fost identificate terenuri în vecinătatea unor puncte termice ale RADET din sectoarele 1,3 și 6 pe care se vor construi parcări modulare, din elemente ușoare, metalice
– această soluție permite construcție într-un timp mult mai scurt, inclusiv în perioadele în care vremea este nefavorabilă
– parcările vor beneficia de toate utilitățile, precum și de stații de încărcare a autovehiculelor electrice
– Proiectul va fi derulat în cadrul unor parteneriate încheiate între Primăria Capitalei, RADET și Primăriile de sector
– suprafața totală: cca 4.000 mp
– număr de locuri de parcare construite: până la 500, în funcție de soluția constructivă aleasă

Achiziționare de autobuze electrice
– Vom demara un studiu de fezabilitate privind achiziția de autobuze complet electrice, așa cum este prevăzut în PMUD 2016-2030, care va stabili indicatorii economici și modul de implementare pe termen mediu a acestui proiect în condiții de eficiență economică.
– Autobuzele vor fi cu tracțiune complet electrică cu baterii electrice combinate cu baterie de supercapacitori, vor avea podeaua complet coborâtă pe toată lungimea, și aer condiționat.
– Încărcarea bateriilor electrice se va face în stații fixe și de la rețeaua de contact pentru alimentarea tramvaielor și troleibuzelor.
– Avantaje: emisii poluante zero, mers silențios fără șocuri la pornire și la frânare, reducerea zgomotului și a vibrațiilor
– Autobuzele electrice vor fi introduse pentru început pe liniile care străbat zona centrală și cartierele dens populate

Șos. Fabrica de Glucoză
– s-a semnat contractul pentru proiectarea si executia lucrarilor de modernizare a soselei.
– Obiectiv principal: îmbunătățirea condițiilor de circulație la intrarea în București de pe autostrada A3
– Valoarea totală a contractului: 48,23 milioane lei
– Durata de execuție este de 18 luni de la data începerii lucrărilor.
– Principalele lucrări ce vor fi executate:
· Lărgirea la 4 benzi a 1,8 km de stradă;
· Lățimea platformei va fi de 24m, din care carosabil 14m și trotuar de 4,5m;
· Reconfigurarea intersecțiilor pe care le traversează această arterăși racordarea la viitoarea intersecție cu sens giratoriu a autostrăzii A3;
· Reamenajarea spatiilor verzi si a trotuarelor;
· Asigurarea iluminatului stradal.

Biciclești în București
– Primăria Capitalei va demara în acest an un amplu program privind încurajarea mersului pe bicicletă și a utilizării mijloacelor de transport nepoluante, cu efecte directe asupra sănătății populației, reducerii poluării și a descongestionării traficului.
– Proiectul va avea 3 componente:
1. Program de stimulare a achiziționării de biciclete și mijloace de transport alternative, prin oferirea de vouchere in valoare de 500 de lei
2. Dezvoltarea unui program amplu de bike-sharing la nivelul Capitalei
3. Derularea unei campanii de conștientizare a bicicliștilor în trafic, derulată de PMB, prin Poliția Locală, în parteneriat cu Poliția Rutieră și Asociațiile de bicicliști

Teatru temporar
– Proiectul prevede construcția unei săli de spectacol cu 400- 450 de locuri, care să contribuie la rezolvarea unei probleme majore – lipsa spațiilor moderne pentru spectacole, mai ales în condițiile în care, din cauza unor lucrări de modernizare și consolidare, multe teatre bucureștene nu își pot utiliza sălile de spectacol.
– Prin acest proiect se dorește realizarea unui pavilion de arhitectură inovativă, o construcție ușoară, care să fie amplasată într-o zonă centrală, cu acces facil auto și cu mijlocele de transport în comun.
– Construcția va fi realizată pe structură metalică și va îndeplini performanțele specifice desfășurării spectacolelor, precum și normele de securitate seismică și cele referitoare la incendiu
– În bugetul pe 2017 a fost alocată pentru obiectivul de investiții „Teatru Temporar” suma de 8 milioane lei, reprezentând consultanță pentru concurs de soluții, întocmire proiect și execuție lucrări.

Hala Matache

– Primăria Capitalei va organiza în acest an un concurs de soluții, în colaborare cu Ordinul Arhitecților din România, pentru reamplasarea Halei Matache și amenajarea pieței.
– Pentru elaborarea PUZ-ului și a studiului de fezabilitate, au fost alocați, în Bugetul pe 2017 al Capitalei, suma de 800.000 lei, inclusiv TVA
– Prin acest demers, se intenționează punerea în valoare a unui monument arhitectonic, printr-o soluție care să permită coabitarea în cadrul aceluiași areal a tradițiilor istorice cu imperativele urbanistice ale momentului.

Sistem operațional pentru managementul calității aerului
– Cu ajutorul acestui vom putea cunoaște în timp real nivelurile de concentrații de poluanți atmosferici și vom putea emite informări/alarmări ale populației.
– Sistemul operativ informaţional va fi alcătuit din :
· 25 de stații de monitorizare fixe amplasate în zonele de trafic intens, zonele industriale, zonele de parcuri și agrement, unități de învățământ, spitale etc, dotate cu analizoare pentru măsurarea principalior poluanți atmosferici: pulberi in suspensie, oxizi de azot, amoniac, compuși organici volatili, dioxid de sulf și hidrogen sulfurat.
· 9 stații relocabile amplasate în special în zona șantierelor de construcții.
· 20 de echipamente pentru măsurări indicative amplasate pe mijloacele de transport în comun pentru monitorizare poluanților în trafic.
· – sistem de teletransmisie date, unități de calcul si stocare a datelor, softurile aferente, panouri de afisaj stradal, cu ajutorul căruia să se poată urmări evoluţia concentraţiilor poluanţilor emişi de sursele mobile şi fixe.

blank