Călătorii vor avea de aşteptat mult şi bine până când vor putea circula cu tronsonul de metrou Drumul Taberei – Universitate. Lucrările bat pasul pe loc şi nu se întrevede nici o luminiţă la capătul tunelului.

Lucrările la tronsonul de metrou din cartierul Drumul Taberei, care trebuiau finalizate de câţiva ani, au stagnat în ultima lună. Nici în perioada de vară, perioada optimă de lucru, nu s-au înregistrat progrese notabile pe acest şantier. Odată cu venirea toamnei, însă, lucrările au fost abandonate.

Potrivit datelor oficiale publicate de Metrorex în ceea ce priveşte Magistrala 5 de metrou, pe 21 septembrie stadiul fizic al lucrărilor era acelaşi cu cel raportat pe 27 august. La acel moment, structura de rezistenţă era finalizată în proporţie de 97,86%, fundaţia la calea de rulare  – 86,30%, iar finisajele – 58,91%.

Blocajul de pe şantier are loc în contextul în care Metrorex îi datorează constructorului italian Astaldi 452 milioane de lei, în urma litigiilor privind contracte de lucrări pentru Magistrala 5 şi Magistrala 4, notează economica.net.

În ciuda acestor dispute financiare, ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a declarat recent că îşi menţine termenul privind darea în folosinţă a metroului din Drumul Taberei, respectiv luna martie 2019. Aceasta, deşi contractul pentru semnalizarea traficului, lucrări ce durează minim nouă luni, nu a fost semnat.

 

„Se fac eforturi la nivelul Metrorex de a fi identificate resurse financiare – că nu poate fi vorba de susţinere de la bugetul de stat, în contul acestei despăgubiri. Metrorex se află în discuţie cu băncile în vederea obţinerii unui împrumut cu care să plătească această despăgubire”, a spus Şova.

 

Metrorex negociază cu CEC Bank şi cu alte două bănci în acest sens.

Citeste si...  Autobazele RATB, sufocate de 200 de “epave” și 500 vehicule defecte

 

Anchete pentru disputele financiare cu firmele constructoare

„Estimăm că în prima decadă a lui octombrie vom ajunge la o înţelegere, astfel încât să plătească Metrorex suma hotărâtă de instanţă. Pe de altă parte, Corpurile de control al ministerului şi al Guvernului fac investigaţii pentru a identifica responsabilităţile legale administrative şi persoanele care se fac responsabile de generarea acestei revendicări. Pentru că eu nu cred că această revendicare dată de atâtea instanţe a fost generată de motive neimputabile cuiva, vreo forţă majoră. Şi voi face eforturi să descoperim persoanele, le vom prezenta şi public şi vom lua şi măsuri în consecinţă, transmiţând concluziile şi către alte organe ale statului care trebuie să îşi exercite activităţile în această problemă”, a punctat ministrul.

Într-un alt document MT se estimează de asemenea că metroul de Drumul Taberei ar putea fi gata anul viitor, după şapte ani de lucrări.

Metrorex a selectat, la finele lunii februarie 2011, consorţiul format din Astaldi (Italia), FCC (Spania), Delta ACM şi AB Construct (România) pentru a realiza tronsonul Eroilor – Drumul Taberei.

Magistrala 5, tronsonul 1 (Eroilor – Drumul Taberei), va avea aproape 7 km lungime, 10 staţii şi depou (Râul Doamnei, Constantin Brâncuşi, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor).