Grupul Google îşi continuă operaţiunile de diversificare şi a anunţat că a investit într-o tânără companie specializată în realitatea augmentată, Magic Leap, şi a încheiat un parteneriat cu Universitatea Oxford ce vizează cercetările din domeniul inteligenţei artificiale, informează AFP, conform Mediafax.

google-investeste-in-realitate-augmentata-si-inteligenta-artificiala-280743

Grupul american a participat în această săptămână la o strângere de fonduri de 542 de milioane de dolari realizată de Magic Leap, un startup din Florida care speră să accelereze, cu ajutorul acestor bani, dezvoltarea unui produs comercializabil.

Magic Leap afirmă pe site-ul ei că Google s-a aflat în fruntea grupului de investitori care au oferit fondurile citate. Printre ceilalţi investitori s-au aflat producătorul de senzori Qualcomm, grupul media Legendary Entertainment (în care a investit recent grupul nipon SoftBank) şi mai multe fonduri de investiţii, precum KKR şi Andreessen Horowitz.

Sundar Pichai, vicepreşedintele Google, responsabil cu sistemul de operare pentru dispozitive mobile Android, se va alătura consiliului de administraţie al companiei Magic Leap.
Potrivit cotidianului The New York Times, injecţia de capital ridică la aproximativ 2 miliarde de dolari valoarea de piaţă a acestui startup, care nu dispune în prezent de niciun produs comercializabil şi nu generează nicio cifră de afaceri.

Magic Leap declară că doreşte să folosească acei bani „pentru a accelera dezvoltarea de produse, pentru a lansa kit-uri de dezvoltare de programe informatice, să îşi extindă ecosistemul de conţinuturi şi să comercializeze propriul dispozitiv portabil”.

Realitatea augmentată constă în introducerea unor imagini de sinteză în câmpul vizual al utilizatorului.
Pe site-ul său, compania Magic Leap afirmă că „a venit timpul ca magia să fie readusă în lume” şi prezintă imaginea unui elefant culcat în palma unei mâini umane şi imaginea unei balene care pluteşte deasupra unei plaje.

Patronul său fondator, Rony Abovitz, vorbeşte despre ambiţia sa de „a transcende” percepţia actuală despre informatica mobilă şi realitatea virtuală, cu scopul „de a revoluţiona felul în care oamenii comunică, fac cumpărături, învaţă, partajează şi se joacă”.

Citeste si...  S-a descoperit secretul fericirii în cuplu