Brandurile, fie ca desemneaza magazine online sau diverse zone de servicii, se orienteaza tot mai mult, cu precadere, spre promovarea in mediul online. Acest lucru survine, intr-un fel, in detrimentul publicitatii clasice, precum campaniile de promovare audio-vizuala difuzate la TV sau radio.

De asemenea, nici publicitatea stradala ori campaniile outdoor, precum evenimentele de promovare cu public, stunt-urile si asa mai departe, nu mai prezinta aceeasi „forta” ca alta data. Acest lucru intervine ca urmare, pe de o parte, a evolutiei Internetului, ce a captat atentia aproape oricui – partial sau complet, unii dintre noi renuntand chiar sa se mai uite la televizor.

Pe de alta parte, pandemia si restrictiile de circulatie si functionare a unitatilor comerciale si a mediului de afaceri traditional au determinat brandurile sa se focuseze pe prezenta in spatiul virtual mai mult ca niciodata.

Iar ca tehnici de marketing online, variantele sunt multiple, din fericire, incepand de la procesul de optimizare SEO si pana la retelele de socializare. Si, totusi, mai putem aminti inca ceva in between: puterea influencerilor. Iata, asadar, cateva idei despre doar trei dintre cele mai actuale tehnici de e-marketing:

 

  • Optimizare SEO

Acest proces desemneaza activitatile de optimizare a site-urilor pentru motoarele de cautare (Google, in special). Astfel, atat business-urile mici si mijlocii, cat si cele mari apeleaza in prezent la Search Engine Optimization, toate bucurandu-se de rezultate cel putin satisfacatoare – pe plan local, national sau chiar international.

Pentru ca vorbim de cresterea traficului organic si a ratei de conversie, rezultatele vin in timp, deci optimizarea SEO este un proces pe termen lung. Printre activitatile SEO se numara: optimizarea tehnica, optimizarea on-page si off-page a continutului promovat (prin cuvintele cheie si expresiile de cautare targetate), construirea retelei de backlink-uri etc.

 

  • Influencer marketing

Mai precis: programele de afiliere sau colaborarea cu un influencer, pentru a crea asa zisul transfer de notorietate. Deci, pe langa serviciile de optimizare SEO, acum iti poti promova afacerea si cu ajutorul unui influencer, dar care sa fie oarecum relevant ca personalitate pentru domeniul tau de activitate.

Indicat, pentru inceput, ar fi sa te afiliezi cu cineva care si-a construit o comunitate de followeri mai mica, insa care are incredere foarte mare in recomandarile sale.

  • Social media

Retelele de socializare au reprezentat dintotdeauna o veritabila resursa de marketing online. In plus, de cand s-a declansat pandemia, oamenii petrec si mai mult timp utilizand social media. Deci, acum ai sanse mai mari ca oricand de a-ti aborda publicul tinta pe Facebook, Instagram sau, de ce nu, TikTok?

Functia Facebook Business Nearby te poate ajuta sa ajungi la publicul tinta aflat in proximitatea ta, ceea ce iti va aduce mai multa vizibilitate in comunitatea de referinta. Cu ajutorul tool-ului Support Small Business, lansat anul trecut de Instagram, clientii satisfacuti de produsele sau serviciile tale pot sa te recomande altor utilizatori. Cat despte TikTok, promovarea virala e doar la un touch distanta.

Atentie! Nu este totusi recomandat sa te rezumi doar la promovarea pe Internet. Poti combina, spre exemplu, strategia de optimizare SEO cu orice alte modalitati traditionale de promovare, in masura in care acestea mai renteaza sau conditiile actuale o mai permit.