Business

Cum să-ți optimizezi site-ul pentru a crește numărul de conversii?

Optimizarea site-urilor poate avea cel puţin două scopuri. Pe de o parte vrei să ai un site optimizat ca să ajungi cât mai rapid la clienţii tăi, să fii găsit rapid pe motoarele de căutare când publicul tău va folosi anumite cuvinte cheie ce au legătură cu afacerea şi cu site-ul tău. Pe de altă parte, vrei să ai optimizare website ca la carte pentru a creşte numărul de conversii la modul general.

Conversiile unui website sunt foarte uşor de înţeles. Este vorba de un scenariu în care clientul dă click pe un link, pe un buton CTA (call to action), care îl îndeamnă la o acţiune de cumpărare, de distribuire de conţinut, de abonare la un newsletter. Rata de conversie pentru un site este fix numărul de utilizatori care ajung să îndeplinească cerinţa sugerată via CTA-uri.

Rata de conversie a unui website este un indicator important pentru a-ţi da seama cât de bine optimizat este site-ul şi ce ai de făcut ca să ai venituri şi mai bune în on-line. Ai rata de conversie mare, atunci ai reuşit să atragi atenţia publicului tinta corect, de care are nevoie afacerea ta, toate CTA-urile, textele, mesajul tău rezonează cu publicul, interacţiunea clienţilor, utilizatorilor cu site-ul este una uşoară şi intuitivă. Rata de conversie pentru un website se îmbunătăţeşte prin îmbunătăţirea experienţei utilizatorilor până la urmă.

De ce trebuie să ai un site bine optimizat pentru a crește conversiile?

Optimizarea ratei de conversie şi implicit a site-ului te va ajuta să la nivelul experienţei utilizatorului când interacţionează direct cu site-ului, va creşte şi ROI-ul, să înţelegi mai bine publicul şi ce îşi doreşte de la tine. Vezi şi ce fel de interacţiune cu site-ul există, poţi optimiza tot, conţinut, CTA-uri mult mai uşor, design, orice ţine de site şi de modul în care apare el când un utilizator îl vizitează.

Citește și  Cum poți să-ți construiești hale de producție, centre logistice și birouri, fără să investești vreun ban, în cea mai bună zona industrială din Brașov

De ce trebuie să ai optimizare website pentru a avea conversii mai bune?

  • Utilizatorii sau clienţii nu vor interacţiona cu site-uri care nu sunt bine optimizate şi vei pierde şi la capitolul conversii şi la ROI;
  • Utilizatorii sau clienţii nu au timp, nu au răbdare, vor să ajungă rapid la conţinut şi la ce îi interesează;
  • Un site optimizat va însemna mereu conversii mai multe şi venituri mai bune;
  • Un site optimizat îi va ajuta pe clienţi şi pe utilizatori să interacţioneze mai uşor cu tot ce oferi în online;
  • Utilizatorii sau clienţii vor fi tentaţi să realizeze acţiunile dorite dacă site-ul este optimizat;
  • Un site optimizat va însemna şi o atenţie mai mare acordată clientului, deci conversiile vor creşte substanţial când ai clienţi mulţumiţi de ce văd şi de interacţiunea cu site-ul.

Cum să optimizezi site-ul pentru a crește rata de conversie și a-ți îmbunătăți afacerea?

Site-ul este de altfel parte din imaginea brandului tău, este prima interacţiune a ta cu potenţialii clienţi. Dacă vrei să faci o impresie bună mereu şi să ai conversii mai multe iată ce ai de făcut:

  • Ai grijă să ai un design elegant, adaptat brandului tău, un site uşor de navigat;
  • Foloseşte un limbaj clar, concis, obiectiv la CTA-uri şi alte elemente care îndeamnă la o acţiune anume;
  • Site-ul trebuie să se încarce repede, să fie adaptat pentru mobil, schimba hostingul dacă este nevoie;
  • Foloseşte imagini cu o calitate bună, relevante pentru conţinut, ai grijă să fie compresate ca să se încarce repede, atributul ALT al imaginii să fie completat şi el;
  • Textele trebuie să fie clare, concise, persuasive, optimizate pentru motoarele de căutare, fără multe cuvinte cheie adăugate;
  • Evită jargonul, foloseşte diateza activă, evită greşelile de topică şi de gramatică;
  • Foloseşte testimoniale şi conceptul „social proof”;
  • Oferă conţinut informativ;
  • Implementează un Chat Live pe site;
  • Personalizează CTA-uri şi conţinut în funcţie de publicul ţintă;
  • Gândeşte meniurile şi întreg designul site-ului raportat la utilizatori;
  • Adaugă pop-up-uri pentru a avea conversii mai bune, setează cookie în mod corect;
  • Alege un design responsiv pentru site-ul tău.
blank