Consideri că articolele tale sunt perfect optimizate pentru persoanele care ar putea fi interesate de ele și pentru motoarele de căutare? În calitate de specialist în marketing digital sau deținător al unui website, suntem convinși că știi deja cât de importantă este optimizarea în ziua de azi. Dar respectă articolele tale toate regulile de bună practică valabile în prezent? Află dacă mai ai ceva de îmbunătățit la strategia ta SEO când vine vorba de creare de conținut și descoperă cum poți crea un website aproape perfect din acest podcast cuprinzător, marca Oblyo Digital Agency!

Dacă erai în căutarea unui material informațional ordonat, explicit și ușor de înțeles care să te ajute la optimizarea unui website, atunci ai găsit tocmai ce îți trebuie!

De asemenea, nu ignora acest material nici dacă ești abia la început în ceea ce privește studiul optimizării deoarece, cu ajutorul lui, vei putea înțelege mai bine ce înseamnă acest concept și vei deveni capabil să optimizezi în cel mai eficient mod cu putință website-urile la care lucrezi, încă de la început!

Optimizarea conținutului nu trebuie privită ca un lucru dificil. Dacă stăm să ne gândim bine, acest tip de optimizare este unul din cele mai ușor de înțeles elemente care compun strategia SEO.

Dar, pe de altă parte, nu trebuie să tratezi optimizarea nici cu superficialitate. Ca să faci totul ca la carte, trebuie să urmezi un proces amplu și să te asiguri că respecți ceea ce Google numește ghidul celor mai bune practici, pentru a nu risca penalizări.

Dacă îl asculți până la capăt, acest podcast te va învăța cum trebuie să arate conținutul perfect optimizat și ce trebuie să faci ca să ajungi să poți să creezi așa ceva și pentru propriul website.

În primul rând, trebuie să înțelegi în ce mod contribuie anumite elemente la perfecționarea vizibilității website-ului tău, dar și cum să implementezi aceste elemente în articolele și paginile pe care le creezi.

Conținutul are un rol cheie în evaluarea unui website de către motoarele de căutare

Conținutul a fost, este și sperăm că va rămâne pentru totdeauna unul din cele mai importante lucruri după care Google evaluează locul pe care îl merită un website în paginile sale de rezultate. Și cu toate acestea, deși cunosc importanța conținutului pentru vizibilitatea propriului website, există o mulțime de specialiști care nu pun preț deloc pe calitatea articolelor lor și postează orice, doar ca să atingă o normă.

S-au încheiat de mult zilele când puteai scrie articole de blog de 300 de cuvinte, să apeși butonul de PUBLICARE și să stai apoi și să aștepți să curgă veniturile.

Acum ai nevoie de un articol nu bun, ci senzațional pentru a concura cu toți competitorii tăi și a te clasa printre primii în SERP.

Ori de câte ori scrii un articol, ar trebui să fii capabil să răspunzi următoarei întrebări:

 

De ce scrii acest material?

Am spus de nenumărate ori în podcasturile noastre și continuăm să repetăm același lucru: ori de câte ori creezi conținut, este necesar să nu scrii doar de dragul de a scrie, ci să scrii cu un OBIECTIV.

Nu ar trebui niciodată să publici ceva atâta timp cât creația ta nu îndeplinește anumite standarde. Iar acest lucru nu se aplică doar în cazul articolelor de blog, ci și al fotografiilor de pe Instagram sau de pe Facebook, sau orice alte tipuri de conținut.

Când faci o postare, trebuie să te gândești dacă obții măcar unul din următoarele avantaje:

– un loc mai bun decât adversarii tăi în SERP;

– link-uri care să contribuie la creșterea autorității website-ului tău;

– educarea audienței;

– engagement pe rețelele sociale;

– lead-uri.

Este normal dacă odată cu dezvoltarea propriului website, atunci când creezi un anumit tip de conținut, ai în vedere doar unul din scopurile de mai sus, respectiv cel pe care îl obții cel mai ușor postând conținutul respectiv.

Dar nu trebuie să uiți niciodată nici de celelalte.

Întorcându-ne la articole, putem spune că obiectivul este coloana vertebrală a oricărui material reușit, indiferent dacă este vorba de un articol informativ, un ghid sau orice alt tip de articol. Mai presus de toate, obiectivul te asigură că nu vei produce niciodată conținut gândindu-te la motive josnice ca de exemplu:

– pentru a demonstra superiorilor tăi că respecți un angajament și postezi în fiecare zi satisfăcându-le astfel așteptările pe care le au de la tine;

– pentru că ai auzit încoace și încolo că indiferent de calitate, un website este bine să aibă cât mai multe articole;

– pentru că articolele proaspete ajută un website să obțină locuri mai bune în SERP decât cele vechi.

Dacă până acum ai creat conținut cu gândul la unul sau mai multe din motivele enumerate mai devreme, cel mai bine ar fi să-ți reevaluezi atitudinea și să înveți ce este acela un obiectiv înainte să te apuci de scris.

Și acum, pentru că am lămurit cum stă treaba cu obiectivele și cum influențează ele strategia ta SEO, hai să trecem mai departe și să discutăm despre 16 din cele mai importante elemente de care trebuie să ții cont atunci când vine vorba de conținut.

 

16 Elemente esențiale pentru a crea o pagină perfect optimizată

 

Când vine vorba de pagini perfect optimizate, sau aproape perfect pentru cei care abia așteaptă să ne contrazică și să ne spună că nimeni nu poate atinge perfcțiunea, există o serie de elemente pe care dacă le incluzi în articolele tale, ajungi acolo unde îți dorești.

#1 Cuvinte cheie inteligent alese

 

Căutarea celor mai bune cuvinte cheie pentru articolul tău ar trebui să reprezinte întotdeauna punctul de plecare când vine vorba de crearea unor articole noi.

Optimizarea se bazează pe cuvinte cheie și nu putem vorbi despre articole sau pagini perfect optimizate dacă excludem un research făcut ca la carte.

Mai întâi, decide-te dacă creezi articole de temelie sau piloni care susțin un topic mai cuprinzător, respectiv articole nucleu sau articole suport care conțin link-uri către articoele nucleu, în funcție de ce denumire preferi și apoi caută-ți cuvintele cheie în funcție de ceea ce ai stabilit.

Pentru un research profesional, sfatul nostru este să folosești Google Keyword Planner sau Keyword Explorer de la Moz pentru a stabili care sunt cele mai căutate cuvinte cheie de potențialii clienți ai afacerii tale.

Niciodată să nu te apuci orbește de a scrie articole! Dacă îți compui mai întâi un plan ce are la bază cuvinte cheie relevante pentru subiectul pe care vrei să-l tratezi, te poziționezi din start pe drumul către succes și tot ce îți rămâne de făcut este să mergi înainte.

Cuvintele cheie nu influențează doar textul propriu-zis al unui articol, ci și alți factori de optimizare on-page despre care vom vorbi și mai departe.

De asemenea, cel mai important lucru pe care trebuie să-l știi de fapt în legătură cu cuvintele cheie, este că dacă nu îți stabilești de la început acești termeni, îți va fi mult mai greu să obții un loc bun în SERP ori de câte ori vine vorba despre o interogare care stârnește competiția dintre tine și adversarii tăi.

Uită pentru o clipă de termene limite, de superiori și chiar de programul pe care ți l-ai propus și acordă-ți răgaz pentru a căuta cuvintele cheie potrivite pentru articolele tale, deoarece acest lucru te va ajuta să economisești foarte mult timp mai târziu.

Chiar și simpla clasificare a articolelor pe care le scrii în articole de temelie și articole piloni este un lucru care simplifică enorm procesul de optimizare, deoarece, pornind de la această idee, îți va fi mai ușor apoi să dezvolți rețeaua internă de link-uri a website-ului tău.

De exemplu, dacă lucrezi pe moment la un articol pilon, research-ul necesar pentru alegerea cuvintelor cheie ar trebui din start să fie o misiune mai simplă deoarece se presupune că ai stabilit deja o parte din ele atunci când ai creat articolul temelie către care va face trimitere noul material.

 

#2 URL-uri prietenoase cu motoarele de căutare

 

Nu mai târziu de anul 2008, Matt Cutts de la Google discuta cu Stephan Spencer de la Pubcon și îi explica acestuia că un număr de trei – cinci cuvinte este optim pentru URL-ul unei pagini și că orice URL care depășește această lungime se va bucura de ceva mai puțină considerație din partea celebrului motor de căutare.

Mai mult, conform unui studiu realizat de Backlinko, se pare că, în general, URL-urile mai scurte și citețe se indexează mai bine decât cele pe care nu poți să le citești ușor și în niciun caz să le reții.

Această idee este susținută și de un comentariu făcut de John Mueller în anul 2016 care a spus că atunci când două pagini oferă același tip de informații și din punct de vedere al conținutului au aceeași calitate, cea cu URL-ul mai scurt ba apărea prima în SERP.

De asemenea, un URL ușor de citit, dar și de reținut, este mai plăcut nu doar pentru motoarele de căutare, ci și pentru cititori. Imaginează-ți că vezi undeva pe internet următoarele două URL-uri:

https://oblyo.ro/2021/08/11/marketing-digital

logo-dark

Pe care dintre ele ți-ar plăcea să-l accesezi?

Mai mult ca sigur pe primul dintre ele din simplul motiv că un astfel de URL îți oferă un indiciu în legătură cu ce fel de informații conține o pagină cu o astfel de adresă.

Din acest exemplu putem trage concluzia că este bine ca atunci când creezi URL-uri, să încerci să eviți adresele complexe și ambigue, care nu dau cititorilor niciun indiciu în legătură cu informațiile pe care le pot găsi dacă le accesează.

La toate acestea, mai putem adăuga și importanța utilizării principalului cuvânt cheie al unui articol în URL-ul său. Astfel, dacă scrii un articol despre călătorii în Asia,include această expresie pe care o vei folosi apoi și la optimizare, în URL-ul materialului.

 

#3 Meta titlu optimizate

 

Meta titlul este unul din cele mai importante elemente SEO on-page de care trebuie să ții cont atunci când compui un articol. Și când vine vorba de titlu, pentru că este atât de scurt, este atât de simplu să faci totul ca la carte, încât ar fi și păcat să pierzi din relevanță în ochii motoarelor de căutare ignorând acest aspect.

La fel ca și în cazul URL-ului, cel mai bun punct de pornire pentru crearea unui titlu bine optimizat este cuvântul cheie pe care vrei să-l folosești pentru optimizare.

Revenind la exemplul nostru despre călătorii în Asia, dacă scrii un articol pe această temă, cel mai bine ar fi să-i compui titlul folosind această expresie la începutul său și păstrând lungimea totală a acestuia de maxim 60 de caractere.

Iar dacă nu ai idei despre cum ai putea compune un astfel de titlu, iată trei variante pe care noi le considerăm potrivite:

Călătorii în Asia – 3 țări obligatoriu de vizitat în 2022

Călătorii în Asia – 10 lucruri necesare în bagaj iarna

Călătorii în Asia – obiceiuri surprinzătoare, dar comune

Cam așa poți să scrii un titlu care să stârnească interesul cititorilor și să-i provoace să-ți acceseze articolul, să-l citească și să contribuie astfel la creșterea traficului organic de pe website-ul tău.

 

#4 Descriere meta optimizată

 

Google susține sus și tare că a renunțat de mult la căutarea cuvintelor cheie în interiorul descrierilor meta și de aceea probabil că te întrebi de ce noi, în calitate de specialiști în marketing digital, continuăm să te sfătuim să-ți optimizezi descrierile chiar și în acest condiții.

Iar la această întrebare, principalul nostru răspuns este: CTR-ul.

Descrierea meta este în general descrierea pe care o văd utilizatorii motoarelor de căutare în SERP, dacă Google nu se hotărăște în mod expres să extragă un alt fragment din conținutul textului tău.

Chiar dacă articolul tău a ajuns pe prima poziție în SERP fără ca descrierea sa meta să conțină cuvântul cheie folosit pentru optimizare, dacă această descriere nu este suficient de atractivă pentru cei care o citesc, cu siguranță nici traficul organic al website-ului tău nu va crește.

Cu alte cuvinte, o descriere meta scrisă bine, poate face diferența dintre un material numai bun de lecturat și unul demn de ignorat.

Și chiar dacă prezența cuvântului cheie în descriere nu face mare diferență din punct de vedere SEO, CTR-ul este considerat de mulți specialiști un factor de evaluare indirect, dar important, care îți poate aduce poziții mai bune în SERP și mai multă autoritate pe internet.

În ceea ce privește lungimea unei descrieri, ca și în cazul meta titlului, există un număr maxim de caractere de care ar trebui să ții cont pentru a evita ca motoarele de căutare să-ți ciuntească meta descrierea acolo unde se nimerește. În general, o meta descriere trebuie să conțină în jur de 160 de caractere. Dar dacă vrei să faci totul perfect, cel mai bine ar fi să folosești un instrument care să-ți arate exact cum se va vedea descrierea ta pe internet după ce o vei scrie deoarece literele latine diferă mult între ele când vine vorba de numărul de pixeli din care sunt compuse.

 

Dacă ar fi să-ți dăm și câteva exemple în legătură cu modul în care să scrii o meta descriere atractivă, putem spune că ar trebui să încerci să găsești un selling pointal articolului tău și să pornești de acolo.

 

De exemplu, revenind la articolul nostru despre călătorii în Asia, o meta descriere interesantă și provocatoare ar fi:

 

Ai în plan să călătorești în Asia anul viitor? Iată care sunt țările pe care nu ai voie să le ratezi conform specialiștilor în călătorii.

 

#5 Tag H1 optimizat

 

De multe ori, după ce am primit acces la website-urile clienților noștri pentru a le optimiza, am descoperit în interiorul articolelor lor, în corpul articolelor mai precis, unul sau mai multe subtitluri de mărimea H1 și am încercat de fiecare dată să corectăm această greșeală.

H1 nu este o mărime potrivită pentru un subtitlu, ci pentru însuși titlul articolului. De aceea, dacă ai un website creat în WordPress și tema pe care o folosești face ca titlurile să aibă în mod automat mărimea H1, atunci nu mai este nevoie să introduci vreun subtitlu de această mărime. Pe de altă parte, există și teme la care titlurile articolelor nu au mărimea H1 și în cazul lor poți folosi un subtitlu de această mărime, dar asigură-te că te limitezi doar la unul!

Pentru un titlu potrivit, folosește cuvântul cheie al articolului tău și alte variabile precum date, locuri, numere de liste etc. care să dea articolului tău o notă de autenticitate, dar și să le garanteze cititorilor că textul acestuia este proaspăt, fresh, actual.

În multe cazuri motoarele de căutare afișează și data la care au fost postate articolele afișate în SERP. Dar este bine să-ți reasiguri cititorii încă o dată de vârsta materialului tău folosind în titlul său măcar anul căruia îi este dedicat.

Dacă nu ai inspirație, poți să folosești aceeași expresie sau propoziție pentru titlul articolului tău ca cea pe care ai folosit-o pentru titlul meta.

Iar dacă te întrebai cumva ce se întâmplă cu articolele care par să rămână în urmă având titluri din 2018, 2019 etc. să știi că din punct de vedere SEO, nimic. Nici anul trecut în titlu și nici vechimea articolului nu sunt în sine factori care să determine poziționarea unui material mai sus sau mai jos în SERP, dar, așa cum am spus și mai devreme, CTR-ul da și de aceea, dacă se întâmplă ca articolele tale de acest fel să rămână cumva în urmă, cel mai bine ar fi să le revizuiești, să ștergi informațiile vechi, să adaugi câteva lucruri noi dacă este cazul și să schimbi și anul din titlu.

La urma urmei, cine ar vrea să citească un ghid de călătorii sau orice alt tip de ghid de altfel, scris acum 3-4 ani, cu gândul de a-l folosi acum?

 

#6 Cuvânt cheie prezent în primul paragraf

 

Dacă folosești pentru optimizarea materialelor website-ului tău module sau alte tipuri de instrumente care te obligă să folosești cuvintele cheie de un anumit număr de ori, sfatul nostru este să renunți la ele sau cel puțin să ignori această indicație.

Au fost și vremuri în care se cerea ca aceste cuvinte cheie să fie prezente într-un text de x ori, în funcție de numărul total de cuvinte al materialului. Dar, din fericire, lucrurile s-au schimbat și acum nu mai trebuie să scrii texte forțate doar de dragul optimizării. Însă nu renunța de tot la cuvintele cheie în interiorul articolelor tale!

Încă este important ca articolele pe care le scrii să conțină cuvinte cheie, dar nu oricum, ci într-un cât mod natural.

În mod ideal, primul loc în care ar trebui să apară cuvintele cheie este primul paragraf al articolului. Aici ele trebuie folosite într-un mod natural, dacă se poate în cadrul unei întrebări care să stârnească curiozitatea. Hai să dăm un exemplu!

Cauți oferte pentru cele mai convenabile, dar și cele mai palpitante călătorii în Asia? În acest articol îți vom prezenta câteva trucuri despre cum poți călători ieftin și sigur, dar și cum te poți distra în diferite țări ale celui mai exotic continent de pe glob.

Ai observat cum cuvântul nostru cheie călătorii în Asia s-a integrat în text într-un mod atât de natural încât parcă nici dacă ai vrea nu ai putea găsi o altă expresie mai bună? Și în același timp, dacă simți că îți ard călcâiele să o iei din loc, nu-i așa că această introducere te provoacă să citești mai departe?

La asta ne refeream când vorbeam de introducerea cuvântului cheie în primul paragraf al unui articol.

 

#7 Subtitluri H2 optimizate

 

Dacă te-ai asigurat că titlul articolului tău are deja mărimea H1, este timpul să spargi textul în mai multe secțiuni, pe care să le descrii pe scurt cu ajutorul unor subtitluri de mărimea H2, H3 și așa mai departe.

Gândește-te la mărimea subtitlurilor articolului tău ca la o ierarhie. Ai folosit H1 pentru titlul acestuia și îți rămân în continuare subtitluri de mărimea H2, H3 etc. pe care să le folosești pentru secțiuni, în ordine logică, în funcție de importanța acestora.

În ceea ce privește cuvintele cheie din componența subtitlurilor, să nu te lași prins în capcana întinsă de modulele și instrumentele care te pun să folosești cuvintele cheie așa cum sunt ele, mot a mot, în cel puțin 70% din subtitlurile tale. Dacă procedezi așa, la fel ca în cazul în care ții cont de un anumit număr de cuvinte cheie în interiorul textului tău, riști să te alegi cu un material rigid și obositor.

Folosește cuvintele cheie în subtitluri, dar profită în același timp de flexibilitatea limbii în care scrii și apelează la genuri, numere sau articole când vine vorba de substantive și la timpuri când vine vorba de verbe. Astfel, cititorii tăi vor citi cu plăcere și nu se vor plictisi de articolul tău înainte să-l lectureze până la capăt.

Pe de altă parte, în ceea ce privește variațiunile, nu te strădui neapărat să ai câte una diferită în fiecare subtitlu ca să nu cazi în extrema cealaltă. Gândește totul la rece și într-un mod echilibrat și întreabă-te mereu dacă ție ți-ar plăcea să citești ceea ce ai scris sau nu.

 

#8 Imagini și videoclipuri

 

Utilizarea imaginilor și videoclipurilor în interiorul unui articol are un impact pozitiv asupra lecturii. Mai ales acum, când timpul fiecăruia dintre noi este atât de limitat, toată lumea vrea să priceapă ceea ce citește în cel mai rapid mod posibil și să nu fie nevoie să lectureze nici măcar un paragraf de două ori. Iar din acest punct de vedere, imaginile și videoclipurile ajută enorm.

Mai ales infograficele, dacă ai timp și talent să realizezi așa ceva, sunt foarte utile deoarece fac orice text mult mai ușor de digerat.

Aproape toți oamenii înțeleg și rețin mai bine un text scris dacă în același timp văd și ilustrații care susțin ideile prezentate.

Din punct de vedere SEO pe de altă parte, imaginile și videoclipurile ajută pentru că sporesc engagement-ul și cresc durata de timp petrecută de utilizatori pe un website, iar asta îl face pe Google să înțeleagă că textul respectiv este unul valoros și important.

Însă ai grijă ca atunci când folosești astfel de elemente să nu le trântești pur și simplu în articol, ci să le optimizezi de fiecare dată, așa cum ai procedat și cu toate celelalte elemente despre care am discutat până acum. Chiar și videoclipurile de pe YouTubem Vimeo, Wistia sau alte platforme de streaming pot fi optimizate cu succes dacă știi cum.

Întorcându-ne la exemplul nostru cu călătoriile, într-un articol cu acest subiect ai putea include imagini din diferite colțuri ale Asiei, dar și videoclipuri cu tururi ghidate sau filmări cu natură și orașe, în care să adaugi comentarii explicative. Iar dacă vrei să fii cu totul și cu totul original și bugetul îți permite, ai putea să colaborezi cu ghizi locali, mai ales în perioada aceasta tumultoasă, în care călătoriile nu sunt accesibile chiar oricui, și să-i rogi să se filmeze în timp ce prezintă un obiectiv, o stradă sau un oraș, așa cum ar face-o dacă ar avea clienți. Nu vei fi singurul care a apelat la această metodă deoarece tururile virtuale au devenit un trend în 2021. Dar, chiar dacă mai sunt și alții cu astfel de filmulețe, nimeni nu va avea ce ai tu pentru că materialele tale vor fi create special pentru tine.

 

#9 Cuvinte cheie înrudite

 

Secretul pentru a crea conținut care obține locuri bune în SERP este să demonstrezi că articolele tale au relevanță și valoare. Pentru a putea face acest lucru, este important să folosești în interiorul lor cuvinte și termeni care au legătură cu cuvintele cheie alese de tine, din punct de vedere semantic.

Înainte de actualizările Panda și Hummingbird, toată lumea de pe internet era obsedată de densitatea cuvintelor cheie dintr-un articol. Dar, din fericire, toate acestea sunt acum de domeniul trecutului și ne putem concentra în sfârșit pe lucruri cu adevărat importante.

În multe cazuri, pentru a crea conținut de calitate, acum este suficient să scrii cât mai natural și ca să nu repeți la nesfârșit aceleași cuvinte cheie, poți folosi cuvinte și termeni înrudiți pentru că din punct de vedere SEO, au același efect.

Iar pentru a găsi cuvinte cheie similare, poți să folosești un modul sau un alt tip de instrument specializat, ori pur și simplu să cauți în dicționar.

 

#10 Design prietenos cu motoarele de căutare

 

Au trecut deja câțiva ani de la implementarea funcției mobile-first index de către Google. Acum, așa cum probabil știai de ceva vreme, website-urile optimizate pentru terminalele mobile se indexează mai rapid și obțin ranking-uri mai bune. De aceea, dacă website-ul tău nu se afișează perfect pe telefoanele mobile sau alte terminale de acest fel, ar trebui să lucrezi puțin la designul lui.

Din punctul nostru de vedere, nici măcar nu are rost să te apuci să creezi conținut înainte de a te asigura că din punct de vedere al afișării nu ai niciun fel de problemă.

 

#11 Link-uri interne

 

Este obligatoriu ca în articolele tale noi să incluzi și link-uri către materialele mai vechi.

Link-urile interne sunt cheia unei bune navigări pe internet și îți ajută cititorii să descopere mai simplu și mai rapid conținutul relevant pentru ei, postat pe website-ul tău.

Pentru cele mai bune rezultate, în ceea ce privește link-urile interne, cel mai bine ar fi să folosești ca text ancoră chiar cuvintele cheie ale paginilor către care faci trimitere. De exemplu, dacă în articolul tău despre călătorii în Asia vorbești despre cele mai bune hoteluri din Asia și ai deja un articol despre acest subiect, folosește ca text ancoră pentru link-ul către el expresia hoteluri din Asia exact așa cum este ea.

Iar dacă te întrebi câte link-uri interne ai voie să utilizezi într-un articol, răspunsul este foarte simplu: câte ai nevoie.

În mod ideal, specialiștii recomandă un link intern la 100 de cuvinte. Dar dacă ți se pare prea mult, sau dimpotrivă, prea puțin, ajustează raportorul și folosește atâtea link-uri câte ai nevoie pentru a maximiza valoarea articolului tău.

 

#12 Link-uri către alte website-uri

 

Până nu de mult specialiștii în creare de conținut se temeau să-și trimită cititorii în afara propriului website.

De ce?

Pentru că le era teamă ca nu cumva o parte din autoritatea paginii lor să se scurgă către alte website-uri.

Iar în spatele acestei temeri era de fapt frica de competiție.

Dar, dacă ne gândim mai bine, această frică nu este fondată.

Nu ne referim aici la link-urile sponsorizate, în legătură cu care este o cu totul altă poveste, ci la link-uri către website-uri pe care le citezi și din care te-ai inspirat atunci când ai scris.

Din punct de vedere etic, este normal să faci trimitere către o sursă pe care o citezi, iar acest lucru este util și pentru cititorii tăi. Dacă introduci în materialele tale link-uri către alte website-uri, nu-ți fie teamă că cititorii te vor părăsi în favoarea lor deoarece încă de la început nu acesta era motivul pentru care te-au ales pe tine.

Așa cum ai găsit și tu website-urile respective pe internet, așa o pot face și cititorii tăi dacă își pun puțin mintea la contribuție. Dar ei nu asta își doresc.

Motivul pentru care ei accesează și citesc website-ul tău este faptul că le oferi materiale de calitate și prezinți lucrurile dintr-o perspectivă unică, originală, doar a ta.

 

#13 Viteză

 

Viteza unui website este un factor după care motoarele de căutare se ghidează pentru stabilirea locului în SERP al acestuia.

Unii specialiști spun că viteza unui website este aproape la fel de importantă ca articolele sale și de aceea ar fi bine să te asiguri că cititorii tăi nu așteaptă mai mult de trei secunde pentru a descoperi informațiile pe care le-ai pregătit pentru ei.

Pentru a verifica viteza unui website, poți folosi PageSpeed de la Google sau GTmetrix, două instrumente care îți spun ce este în neregulă cu website-ul tău și unde trebuie să mai lucrezi.

 

#14 Butoane de distribuire pe rețelele sociale

 

Pe Google nu îl interesează de câte ori a fost distribuit un articol pe rețelele sociale deoarece numărul de distribuiri nu este un factor după care stabilește locul acestuia în SERP.

Există o mulțime de articole și pagini cu performanțe foarte bune în SERP, dar care nu au fost nici măcar o dată distribuite pe rețelele sociale și la polul opus, există și articole cu zeci sau chiar sute de distribuiri, așa cum este cazul articolelor de știri cu filme, vedete, evenimente mondene, politică etc. dar pe care dacă ai vrea să le găsești pe Google ar trebui să cauți puțin.

Pe de altă parte, se pare că traficul ar putea fi, în mod indirect ce-i drept, un factor de evaluare pentru Google.

În plus, lăsând la o parte motoarele de căutare și modul lor de funcționare, și cititorii se bucură dacă găsesc într-un articol care le place și pe care vor să-l arate și la alții celebrele butoane de distribuire pe rețelele sociale deoarece, în acest mod, nu mai trebuie să copieze manual link-ul acestuia, să deschidă aplicația preferată și să distribuie, ci pot face totul direct de pe website-ul pe care-l citesc.

 

#15 Lungimea articolelor

 

Dacă vrei să ai un website cu mult trafic organic și cu care să câștigi încrederea oricărui potențial client sau partener de afaceri încă de la prima accesare, atunci trebuie să creezi articole lungi.

Nu există articol PREA lung, atâta timp cât conținutul său este bine închegat și relevant. Dar dacă totuși vrei să afli niște cifre exacte, le poți afla ușor făcând puțin research direct pe Google. Caută pe internet orice lucru care te interesează, cu condiția să nu fie genul de obiect unicat, oferit doar de o singură persoană sau o singură companie, și analizează puțin rezultatele din SERP.

Aproape fără excepție, primele rezultate, indiferent de interogările tale, vor fi niște pagini foarte cuprinzătoare, cu texte de cel puțin 1500 – 1800 de cuvinte, scrise foarte bine.

De aceea, dacă vrei să obții și tu o astfel de performanță, TREBUIE să scrii mult.

Ai grijă pe de altă parte să nu cazi în extrema cealaltă și să ajungi să pui mai mult preț pe cantitate decât pe calitate. Nu scrie doar de dragul de a scrie mult și nici nu încerca să-ți păcălești cititorii spunându-le același lucru în repetate rânduri, dar sub o altă formă.

Aceasta este o greșeală pe care o fac frecvent mulți creatori de conținut și nu puțini dintre ei, la scurt timp după ce și-au publicat articolele, ajung să se întrebe de ce nu reușesc să ocupe locuri mai bune în SERP, fără să-și dea seama că de fapt lungimea unui text nu este chiar totul.

Ori de câte ori scrii, întreabă-te un lucru: dacă ai căuta ceva pe internet și ai da peste articolul tău, ți-ar face plăcere să-l citești? Îți răspunde el la dilema pe care o aveai? Îți oferă detaliile pe care le căutai, fără însă a se învârti în jurul cozii și a se abate de la subiect?

Dacă da, atunci totul este minunat!

Dacă nu, atunci corectează-l și îmbunătățește-l pentru că este mult mai simplu să-l perfecționezi acum și să obții rezultate, față de atunci când deja s-a indexat.

 

#16 Gramatică, exprimare și originalitate

 

Probabil te întrebi dacă mai sunt multe criterii de discutat când vine vorba de conținut, dar promitem că acesta este ultimul! Și nouă ne-ar plăcea să fie mai simplu pentru că ne ocupăm zi de zi cu crearea de conținut, dar, pe de altă parte, lucrurile simple nu au aceeași valoare ca cele complicate.

Ca ultim sfat legat de crearea unor articole perfecte din punct de vedere SEO, îți sugerăm ca după ce scrii, să-ți recitești cel puțin o dată sau de două ori lucrarea și să verifici gramatica, exprimarea și originalitatea ei.

Google nu se va împiedica de un adjectiv greșit acordat la substantiv, de o propoziție în care timpurile verbelor nu au fost alese în cel mai inspirat mod cu putință sau de câteva litere mâncate. Dar cititorii tăi da! Așa cum probabil ai observat deja, românii sunt foarte stricți când vine vorba de gramatică și mai ales iubitorii de lectură nu iartă nicio greșeală, indiferent dacă vine vorba de un prieten de pe rețelele sociale sau autorul unui blog.

De asemenea, lucrurile nu stau diferit nici când vine vorba de exprimare. Contrar opiniei multora, un articol reușit nu este unul pe care îl pot înțelege doar profesioniștii dintr-un anumit domeniu, ci unul pe care îl poate citit cu plăcere oricine. Mai ales dacă este vorba de un bun de larg consum, articolul tău nu trebuie să aibă nici măcar un singur cuvânt pe care cititorii tăi să nu-l poată înțelege fără a fi nevoie să apeleze la un dicționar. Iar dacă este inevitabil să folosești cuvinte grele, asigură-te că le explici imediat ce le-ai introdus în text.

Și în final, în ceea ce privește originalitatea, este important ca articolul tău să nu aibă cuvinte care se repetă în mod obsesiv sau expresii care apar de două ori în același text. Este de la sine înțeles că un copywriter talentat exclude din start idea de a plagia, dar aproape la fel de grav cu a copia de la alții este să copiezi de la tine însuți, chiar și în mod inconștient.

Cuvintele care se repetă și expresiile foarte specifice ca de exemplu: cireașa de pe tort, vrei nu vrei, ceea ce vreau să spune e că etc., care apar de două ori în același text relativ scurt denotă lipsă de originalitate și de aceea ar trebui înlocuite cu altele similare, cu care

împărtășesc același sens.

 

În concluzie

Tocmai am prezentat 16 din cele mai importante elemente de care trebuie să ții cont dacă vrei să creezi încă de la început articole și pagini foarte bine optimizate. Într-adevăr, este mult de reținut și mai mult de făcut. Dar dacă iei totul pas cu pas, atunci te vei obișnui cu timpul și la un moment dat toate aceste lucruri ți se vor părea ceva natural.

De asemenea, nu uita că întotdeauna, când vine vorba de scris, ai opțiunea de a lăsa totul pe mâna unui copywriter cu experiență sau a unei agenții SEO ca Oblyo Digital Agency, putând astfel să te concentrezi mai mult pe lucrurile pe care știi deja să le faci și care îți aduc satisfacție din punct de vedere profesional.

Conținutul unui website este vital pentru succesul unei afaceri. Dar asta nu înseamnă că trebuie să faci totul de unul singur, ci poți apela și la experți în domeniu care, ca și noi, sunt mai mult decât bucuroși să îți ofere o mână de ajutor!

Până la podcastul următor, provoacă-ne la o discuție și hai să încheiem o colaborare fructuoasă!