Actualitate

Autostrada Nădlac-Arad, inaugurată în prezenţa lui Victor Ponta

Românii vor ajunge, începând de sâmbătă, în Ungaria direct pe autostradă. Tronsonul Arad – Nădlac, lotul II, cuprins între Pecica şi Arad, şi noul punct de trecere a frontierei  au fost inaugurate în prezenţa lui Victor Ponta. Premierul şi-a făcut apariţia la eveniment în cârje.ponta_arad_2_23262000 ponta_3_18372200


Tronsonul Arad – Nădlac, lotul II, şi punctul de frontieră Nădlac II au fost inaugurate sâmbătă în prezenţa premierului Victor Ponta. Ponta a venit în cârje la eveniment şi a avut la dispoziţie un scaun, pe care a stat în timpul ceremoniei.  
Ministrul Fondurilor Europene, Marius Nica, şi vicepremierul ungar Semjen Zsolt au tăiat panglica inaugurală a Punctului de Trecere a Frontierei Nădlac II – Csanadpalota. Punctul de frontieră va fi deschis circulaţiei publice sâmbătă, la ora 15.00, odată cu deschiderea lotului II al Autostrăzii Nădlac-Arad, cuprins între Pecica şi Arad. A1 va face legătura direct cu autostrada M43 din Ungaria. Noul punct de control la graniţă va marca o premieră în istoria României: conectarea reţelei de autostrăzi la cea europeană. Noul punct de frontieră va lega România şi Ungaria prin interconectarea autostrăzilor A1 şi M43, între localităţile Nădlac (România) şi Csanadpalota (Ungaria). 

Punctul de frontieră se află pe teritoriul României, la aproximativ zece kilometri de Vama Nădlac, situată pe DN 7, care în prezent este cea mai mare de la graniţa cu Ungaria. Noul punct de control va avea 20 de benzi de circulaţie, respectiv câte zece pe fiecare sens, cu câte zece cabine duble, în care vor sta poliţişti de frontieră români şi ungari. Suprafaţa punctului Nădlac II este de 22 de hectare şi este complet supravegheată video. De asemenea, camerele instalate la cabinele de control identifică automat numerele de înmatriculare ale maşinilor, iar programele informatice afişează dacă maşinile sunt furate sau dacă au vigneta plătită. Romania si Ungaria au convenit infiintarea unui nou punct de trecere a frontierei de stat, care va lega cele doua tari prin interconectarea autostrazilor A1 si M43, intre localitatile Nadlac (Romania) si Csanadpalota (Ungaria). Noul punct de frontiera va facilita atat traficul international de persoane, cat si traficul international de marfuri, introducand, totodata, si o limita de greutate de 7,5 tone in privinta traficului prin punctul de la Nadlac- Nagylak.

 
blank