Auzi mereu oameni care spun ca au probleme cu somnul, in vreme ce altii dorm de seara pana dimineata fara nicio grija. Expertii sunt de parere ca este foarte important ambientul dormitorului, felul in care este amenajat.

Daca vrei sa dormi bine noaptea, sa ai un somn odihnitor ar trebui sa ai grija la cateva aspecte.

Temperatura potrivita
Linistit, intunecat si racoros. Asa a sunat dintotdeauna regula pentru un somn bun. Insa studiile au aratat ca exista o temperatura optima pentru somn. Asta inseamna ca intr-o incapere in care temperatura este prea ridicata sau prea scazuta, calitatea somnului are de suferit. Iarna, temperatura din dormitor nu trebuie sa depaseasca 21 de grade. In zilele mai calduroase, temperatura pe timpul noptii poate fi setata si la 18-19 grade, recomanda acasa.ro.

Podeaua curata
Poate te gandesti ce treaba are podeaua cu somnul tau. Daca in camera sunt haine peste tot, hartii, carti ingramadite, asezate langa pat, intr-un cuvant dezordine, acest mediu dezordonat poate fi stresant. De dorit este ca incaperea sa fie amenajata in stil minimalist, dar si aspectul ei sa nu fie unul incarcat. E important sa fii calm si relaxat atunci cand te asezi in pat. Iar ambientul conteaza in acest sens.

Fara tehnologie
E de preferat ca in dormitor sa nu ai niciun fel de electronice. Sa nu ai televizor si nici macar telefonul ar fi bine sa nu il iei langa tine, pe noptiera. Expunerea la lumina albastra a dispozitivelor electronice inainte de culcare stimuleaza nervii din creier care controleaza hormonii, temperatura corpului si alte functii importante. Conform sleepfoundation.org, expunerea la prea multa lumina emisa de dispozitivele electronice inainte de culcare te impiedica sa ai un somn odihnitor. Un studiu a relevat faptul ca expunerea la lumina artificiala are consecinte reale asupra sanatatii, inclusiv un risc crescut de depresie.

Citeste si...  Victor Stănculescu, operat pentru o fractură la braţ

Camera intunecoasa
Crezi ca ai o camera intunecata? Ar fi bine sa acoperi ledurile de la aerul conditionat, de la ceasul desteptator, de la telefonul mobil, daca il tii in camera. Cand stingi lumina, dormitorul nu ar trebui sa semene cu camera de control de la NASA. E important sa scapi de toate luminitele care iti pot deranja somnul chiar daca tii ochii inchisi.

Lenjerie de pat usoara
Dormi sub o multime de paturi grele? Cauta lenjerie de pat usoara si confortabila. Iar daca transpiri de obicei noaptea, cauta o lenjerie de pat care nu pastreaza umiditatea. Ca sa te simti mai confortabil poti dormi fara pijamale.

Pereti colorati in nuante deschise
Peretii viu colorati, si mai ales cei in nuante de rosu, pot crea disconfort. Nu sunt tocmai reteta potrivita pentru un somnul linistit. Cercetatorii sugereaza ca peretii vopsiti in bleu determina cel mai bun somn, in vreme ce nuantele de galben pal si cele de verde deschis calmeaza si ajuta organismul sa se odihneasca.