Mulţi români primesc apeluri de la numere necunoscute din străinătate. Prada uşoară sunt cei al căror telefon apare pe reţele de socializare. Neglijenţa se plăteşte scump.

Apelurile suspecte vin de la hackeri care închiriază linii cu suprataxă. Sute de români se plâng că au fost păcăliţi astfel şi din păcate autorităţile spun că nu pot face nimic în ajutorul victimelor.

Ca să nu fiţi suprataxaţi nu trebuie să răspundeţi la apeluri din ţări precum Pakistan (+92), Senegal (+221), Mali (+223), Niger (+227) şi nici la apelurile din Rusia cu prefixul (+7).

Iar lista poate continua cu Africa de Sud, Serbia sau Rusia. Mulţi primesc apeluri de la numere necunoscute din străinătate. Prada uşoară sunt cei al căror telefon apare pe reţele de socializare. Neglijenţa se plăteşte scump la propriu în factura telefonică.

Daniel, victimă: „V-aţi pus numărul pe Facebook? Logarea se face mai uşor cu numărul de telefon, nu cu adresa de e-mail”.

Asemenea înşelătorii sunt bine puse la punct, iar persoana de la capătul firului nu poate fi identificată.

 Liviu Arsenie, specialist în securitatea informatică: „Pot închiria numere de telefon specifice unei ţări şi le înscriu la servicii cu suprataxă. Sună la acele numere, dacă nu răspunde, victima va suna înapoi, moment în care va fi taxată”.

Advertisement

 Cei păcăliţi cu greu mai pot recupera banii pentru că hackerii sunt aproape imposibil de identificat.

Mihai Rotariu, specialist Cert.ro: „Trebuie să închidem imediat apelul şi eventual dacă se mai întămplă chestia asta să blocăm acele apeluri din meniul telefonului”.

Cătălin Neagoe, director la Divizia de Telefonie Fixă şi Comunicaţii Mobile Digi: „Recomandăm utilizatorilor de telefonie fixă sau mobilă să nu sune înapoi către destinaţii necunoscute cu care nu interacţionează în mod deosebit”.

Curiozitatea românilor de a suna înapoi numerele necunoscute din străinătate se taxează cu zeci de euro pe minut, bani care intră direct în contul hackerilor.

 

Cei care stau de vorbă cu necunoscuţii se expun însă şi altor riscuri.

Luminiţa Bud, expert în prevenirea fraudei, Telekom România: „Încearcă să obţină informaţii legate de date personale: nume, data naşterii, informaţii legate de carduri. Recomandarea noastră pentru clienţi este să nu furnizeze astfel de informaţii.”