Cine se trezeşte de dimineaţă departe ajunge, nu? Cel puţin aşa se spune. Dar parcă, totuşi, atunci când reuşeşti să te trezeşti de dimineaţă ai mai mult spor şi faci mai multe treburi.

Iată 9 trucuri să reuşeşti să te trezeşti cu uşurinţă dimineaţă.

Culcă-te devreme

Dacă obişnuieşti să te culci târziu, este clar că nu vei putea să te trezeşti foarte de dimineaţă. Şi chiar dacă reuşeşti, vei fi toată ziua somnoros şi morocănos. Adio, spor!

Fă-ţi o rutină

Dacă obişnuieşti să mănânci la ore fixe, probabil că ai observant că ţi se face foame pe măsură ce se apropie ora mesei. Exact aşa se întâmplă şi cu programul de somn. Dacă îţi instalezi o rutină a somnului, vei reuşi să te culci la aceeaşi ora şi să te trezeşti la aceeaşi ora fără probleme (inclusiv în weekend).

Nu manca inainte de culcare
O gustarica inainte de culcare poate fi tentanta, insa e o idee proasta. Somnul ar trebui sa fie o perioada in care te odihnesti, in care te refaci si te energizezi, in niciun caz una in care organismul tau sa digere mancarea.

Bea mai putina cafea
Desi e ceva evident, acest lucru este “omis” de multa lume. Mai putina cafea in timpul zilei inseamna ca nu vei mai sta treaz mai tarziu de 11:30 p.m. Pe masura ce renunti la cafea corpul tau se va obisnui fara ea si vei fi din ce in ce mai putin obosit.

Citeste si...  5 lucruri neaşteptate care îţi distrug manichiura. Evită-le!

Nu bea alcool inainte de culcare
Putin alcool inainte de culcare te relaxeaza si vei adormi mai usor, nu? GRESIT! Alcoolul iti va afecta somnul REM si te vei trezi mai obosit decat te-ai culcat.

Seteaza-ti un motiv bun ca sa te trezesti dimineata
Un motiv bun sa te trezesti de dimineata te poate “convinge” sa te bagi in pat devreme. Fiecare este motivat de ceva, asa ca gaseste-ti “recompensa”.

Fa miscare
Exercitiile fizice sunt un bun motiv sa te trezesti dimineata. Dincolo de faptul ca vei fi mai in forma, ele te ajuta sa te simti plin de energie.

Ai grija ca ceasul desteptator sa nu fie la indemana
Este un truc vechi, dar foarte eficace. Te forteaza sa te ridici din pat si sa il opresti.

Mergi la culcare calm si relaxat
Daca mergi la culcare cu un gand care te preocupa, fii sigur ca nu vei avea un somn linistit, indiferent cat esti de obosit. Asa ca, inainte de a te baga in pat, fa o baie relaxanta, mediteaza, fa yoga, orice iti place pentru a te linisti.