Parlamentul European a votat noua legislație pentru serviciile mass-media audiovizuale care prevede reguli noi pentru publicitate.

Noile reguli vor defini limite de publicitate şi vor impune o cotă maximă de 20% publicitate în perioada de difuzare zilnică între orele 6.00 şi 18.00, oferind difuzorului flexibilitatea de a-şi adapta perioadele de publicitate.

Pentru a spori diversitatea culturală şi a promova conţinutul european, 30% din conţinutul programelor de canale TV şi platformelor de video la cerere va trebui să fie european.

Legislaţia revizuită nu se aplică doar grupurilor media tradiţionale, ci şi platformelor de video la cerere şi de partajare a materialelor video, precum Netflix, YouTube sau Facebook, şi celor de transmisii video în direct.

Având în vedere că vizionarea de filme pe internet este una dintre activităţile favorizate de copii de timpuriu, noua legislaţie va include o mai bună protecţie a minorilor, inclusiv reducerea expunerii copiilor la publicitatea privind alimentele sau băuturile nesănătoase, interzicând publicitatea pentru tutun, ţigări electronice şi alcool în programele de televiziune pentru copii şi în platformele de partajare a materialelor video.

 

Noile reguli vor interzice, de asemenea, orice conţinut care incită la violenţă, ură şi terorism, iar violenţa gratuită şi pornografia vor fi supuse celor mai stricte reguli. Platformele de partajare a materialelor video vor trebui, de asemenea, să reacţioneze rapid atunci când conţinutul este semnalat de utilizatori ca fiind dăunător.

Citeste si...  Prietenii pot fi "citiţi" în funcţie de luna în care s-au născut

Acordul trebuie aprobat oficial de Consiliul UE înainte ca actul legislativ revizuit să poată intra în vigoare. Statele membre au la dispoziţie 21 de luni de la intrarea sa în vigoare pentru a transpune noile norme în legislaţia naţională.

SURSA: Parlamentul European