Ce trebuie să nu mananci la cină dacă vrei un somn odihnitor alimentele grase sau picante nu doar ca pot balona, dar pot cauza si insomnii, motiv pentru care este recomandat sa stai departe de ele cu 4-6 ore inainte de culcare. Exista, totusi, si optiuni pe care le-ai considera sanatoase care au acelasi efect asupra somnului. Iata care sunt, potrivit Health:

Ciocolata neagra

Ce trebuie să nu mananci la cină dacă vrei un somn odihnitor. Este plina de antioxidanti, iar studiile au demonstrat ca este foarte buna pentru sanatate. Totusi, nu este indicat sa o mananci inainte de culcare. Chiar si o patratica de ciocolata neagra are destula cofeina cat sa nu te lase sa adormi.

Cascavalul

„Branzeturile bogate in grasimi saturate precum cheddarul, parmezanul sau cele elvetiene pot fi o provocare pentru digestie. Daca te intinzi prea repede dupa ce ai mancat, e mai usor ca refluxul de acid sa aiba loc, cauzand disconfort si arsuri in piept”, a spus nutritionistul Maggie Moon pentru Health.

Un hamburger suculent

Carnea de vita este o sursa excelenta de proteine si fier. Din pacate, poate dura ceva timp pana la digestia proteinei si grasimii din burger. Din acest motiv, orice fel de mancare grasa trebuie sa fie evitata cu cel putin patru ore inainte de a merge la culcare.

Citeste si...  Theresa May incearcă să câstige popularitate : anuntă britanicii că renuntă la o taxă

O alternativa mai saraca in proteine este puiul la gratar sau pieptul de curcan, care are mai putine grasimi saturate.

Ceaiul Matcha, sub orice forma

Matcha, o formula a ceaiului verde, este un ceai sub forma de pudra, iar acest produs este folosit la prajituri, smoothie-uri, salate si multe altele.

Gustarile care contin Matcha pot avea aproximativ 30 de grame de zahar pe portie. Potrivit American Heart Association, femeile ar trebui sa isi limiteze consumul de zahar la nu mai mult de 25 de grame pe zi. In caz contrar, „pot sa se trezeasca in mijlocul noptii dorind o alta gogoasa sau gustare”, explica nutritionistul.

In plus, ceaiul verde contine cafeina, aproximativ aceeasi cantitate ca intr-o ceasca de cafea.

Mezelurile

Daca cina ta include mezeluri, avem vesti proaste pentru tine. Din cauza numarului ridicat de sodiu, aceste produse te vor balona si te vor face sa consumi multa apa, ceea ce va duce la intreruperea somnului pentru drumuri la baie.

„Le recomand clientilor sa se concentreze pe o alternativa cu un continut mai scazut de sodiu care sa contina totusi proteine, cum ar fi untul de arahide”, spune nutritionistul Moon.