Actualitate

Au fost începute lucrările de reabilitare și consolidate la Podul Grant. Din toamnă, tramvaiele liniei 41 vor circula pe un singur fir

Primarul Capitalei, Nicușor Dan, a declarat că au demarat lucrările de reabilitare și consolidare la Podul Grant. Astfel, începând cu toamna, tramvaiele de pe linia 41 vor circula pe un singur fir.

Conform comunicării primite de la primar, se preconizează că până în luna octombrie, traseul liniei de tramvai 41 nu va fi modificat.

Subliniez faptul că tramvaiul 41 va circula în continuare pe ambele sensuri.

Cu toate acestea, în prima parte a lunii octombrie, tramvaiele de pe această rută vor opera pe o singură linie, cu utilizarea unui sistem de macaz. Această modificare se aplică pe tronsonul dintre stațiile Crângași și Turda și va rămâne în vigoare până la finalizarea lucrărilor necesare. Pentru a minimiza disconfortul pentru locuitori, Nicușor Dan a informat că Societatea de Transport București planifică să adauge o linie de autobuz suplimentară în zona unde se desfășoară lucrările.

În plus, STB va suplimenta cu o linie de autobuz si vor exista rute alternative de circulație.

Podul Grant reprezintă un obiectiv de infrastructură crucial în București, fiind tranzitat zilnic de numeroși bucureșteni, indiferent că utilizează mașinile personale sau mijloacele de transport public.

Lucrările de reabilitare vor avea loc pe sensul dinspre Crângași către Turda, iar compania responsabilă de execuție este S.C. Bog’Art S.R.L. Proiectul de reabilitare a Podului Grant vizează următoarele aspecte:

  1. Îmbunătățirea structurii de rezistență a pasajului,
  2. Reabilitarea liniei de tramvai,
  3. Înnoirea căii rutiere,
  4. Refacerea a 6 bretele de acces,
  5. Reamenajarea trotuarului.

În etapa inițială, intervențiile se vor concentra pe două bretele ale podului, conform informațiilor furnizate de Nicușor Dan. În cea de-a doua etapă, care va începe la 1 octombrie 2023, se va aborda partea principală a podului, mai exact reabilitarea structurii de rezistență.

Pentru a realiza aceste lucrări de reabilitare și consolidare, Primăria Municipiului București va investi suma de 65 de milioane de lei, inclusiv TVA. Primarul Capitalei a comunicat următoarele:

Investiția este extrem de importantă, având în vedere faptul că expertiza realizată în anul 2017 arătă ca starea podului este nesatisfăcătoare.

Perioada necesară pentru realizarea lucrărilor este de 22,5 luni. Cu toate acestea, se vizează reducerea acestui interval de timp în măsura posibilului, pentru a evita perturbarea circulației în zonă pe o perioadă atât de extinsă.

Citește și  Viktor Orban cere o sumă uriașă de la UE, pentru renunțarea la dependența de Rusia: „Dacă birocrații de la Bruxelles nu ne dau acești bani…”
blank