Trăim într-o perioadă în care trebuie să avem grijă de sistemul imunitar mai mult ca oricând.

Aimentele nu sunt tocmai medicamente, dar multe dintre ele au substanțe nutritive de bază care ne ajută să ne menținem organismul sănătos. Printre altele, ele contribuie la îmbunătățirea răspunsului organismului la diferite afecțiuni, acționând asupra sistemului imunitar și făcându-l mai eficient.

Uneori ne împiedică să ne îmbolnăvim și alteori ne ajută să reducem simptomele răcelii, gripei și altor boli care ne afectează, mai ales iarna. Iată câteva dintre alimentele pe care experții le recomandă pentru capacitatea lor de a îmbunătăți sistemul imunitar.

Usturoi

Usturoiul este sănătos din mai multe motive. În trecut a fost folosit pentru combaterea infecțiilor, deoarece este un antibacterian eficient și antiviral și antifungic. Scade tensiunea arterială și încetinește întărirea arterelor. Proprietățile imunologice ale usturoiului se datorează concentrației sale considerabile de compuși de sulf, cum ar fi alicina. Previne răcelile și combate febra.

Migdale

Vitamina E din migdale este cheia unui sistem imunitar sănătos. Este o vitamină solubilă în grăsimi, ceea ce înseamnă că aveți nevoie de grăsime pentru a o absorbi în mod corespunzător. Migdalele dar și nucile și alte fructe uscate sunt bogate în vitamina E. Aproximativ 46 de migdale crude cu pieliță furnizează aproape întreaga cantitate zilnică recomandată de vitamina E.

Afine

Afinele conțin un compus flavonoid numit atocianină, care le conferă culoarea închisă, cu proprietăți antioxidante și protectoare. Sunt deosebit de valoroase pentru sistemul de apărare al căilor respiratorii. Un studiu a constatat că persoanele care le-au consumat în cantitate mare au fost mai puțin predispuse la infecții respiratorii și răceli.

Supă de pui

Supa de pui nu este doar un placebo care vă poate face să vă simțiți mai bine. Combate simptomele răcelii și, de asemenea, le previne pe cele viitoare. Când virusurilor invadează țesuturile tractului respirator superior, corpul răspunde provocând inflamații. Celulele albe din sânge intervin și luptă contra virusurilor provocând mucus. Aparent, ingredientele supei de pui opresc această mișcare a celulelor și astfel previn apariția mucusului asociat răcelii.

Atât carnea de pui, cât și cea de curcan sunt bogate în vitamina B6. Aproximativ 100 de grame de carne asigură între 40 și 50% din doza zilnică optimă. Această vitamină joacă un rol important în multe dintre reacțiile chimice pe care organismul le produce. Este vitală în producerea de globule roșii sănătoase, iar supa care rezultă din fierberea oaselor conține gelatină, condroitină și alți nutrienți care susțin sănătatea și imunitatea intestinelor.

Cartofi dulci

Cartofii dulci conțin din abundență beta caroten, care la rândul său oferă vitamina A, care este bună pentru piele și previne deteriorarea cauzată de razele ultraviolete. Sunt săraci în calorii și conțin o cantitate mare de fibre.

Broccoli

Oferă numeroase minerale și vitamine, printre care se remarcă A, C și E, precum și antioxidanți și fibre. Cel mai bun mod de a obține toți nutrienții săi este să fie gătit cât mai puțin sau, mai bine, să fie consumat crud.

Ciuperci

Seleniul, împreună cu vitaminele B riboflavină și niacină, constituie una dintre componentele lor de bază pentru creșterea apărării organismului. De asemenea, sunt bogate în polizaharide, molecule de zahăr care stimulează funcția imunitară.

Ciocolată neagră

Secretul său este teobromina, care protejează celulele albe din sânge de radicalii liberi. Acestea sunt molecule pe care organismul le produce atunci când descompune alimentele pe care le consumăm sau când intră în contact cu poluanții care contribuie la dezvoltarea bolilor. În orice caz, nu este indicat să depășiți doza, deoarece are o mulțime de calorii și grăsimi saturate.

Citrice

Lămâile, portocalele, grepfruit-ul sau mandarinele stimulează, datorită vitaminei C, producția de celule albe din sânge, esențiale în combaterea infecțiilor. Sunt recomandate în special pentru a preveni răcelile. Întrucât organismul nu o produce singur vitamina C, este necesar să consumați zilnic alimente care o conțin.

De asemenea, pentru a vă îmbunătăți sistemul imunitar este bine să luați pe perioada lungă Detrical 2000 sau vitamina d3 2000UI.  Multă sănătate vă dorim!