Chiar dacă salariile în sistemul public le-au depășit, în medie, pe cele din companiile private, tinerii din Generația Z (în jur de 20 de ani) vor să lucreze în multinaționale, nu la stat.
Patru din zece tineri români cu vârsta până în 21 de ani ar prefera să se angajeze într-o multinațională, potrivit unui studiu recent.
Cei mai mulți dintre membrii generației Z care au răspuns chestionarului preferă să lucreze într-o firmă privată (63%), în timp ce aproape unul din cinci intenționează să înceapă propria afacere și doar 12% și-ar dori să muncească în sectorul public.
Generația Z va avea încredere în alegerea primului loc de muncă în firmele care oferă oportunități de învățare și avansare în carieră (94%) și asigură stabilitate (80%).
Din punctul de vedere al încrederii în viitorul șef, aceiași tineri indică respectul ca fiind mai important decât oportunitățile de dezvoltare. Gestionarea echilibrului între viața personală și cea profesională, dar și comunicarea deschisă și transparentă sunt importante pentru 80% dintre respondenți.
Un nivel de încredere ridicat în companie influențează în cea mai mare măsură mulțumirea angajatului la locul de muncă (62%), nivelul de retenție în companie (60%) și dispoziția de a inova și de a contribui cu idei noi la locul de muncă (54%).
Pe de altă parte, un nivel scăzut de încredere crește cel mai mult probabilitatea părăsirii companiei (75%), la distanță mare față de alte efecte ale lipsei de încredere: limitarea numărului de ore lucrate la cel minim necesar și implicarea și productivitatea mai reduse.
Tinerii români nu au mare încredere în recomandările făcute de profesorii lor – dacă la nivel global, profesorii sunt în top 3 „influenceri” în ceea ce privește alegerea angajatorului, la noi dascălii sunt pe locul 7, arată rezultatele studiului EY România – Barometrul încrederii angajaților în companii – 2017.

Citeste si...  Reguli de circulație pe care majoritatea șoferilor români nu le cunosc