Blog

Istoricul şcolilor internationale

O şcoală internaţională este o şcoală care promovează educaţia internatională, într-un mediu international, fie prin adoptarea unui curriculum precum Bacalaureatul Internaţional, Examinările Internaţionale Edexcel sau Cambridge, ori prin urmărirea unui curriculum naţional diferit faţă de cel al şcolilor din ţara de reedinţă.

Scoala_Internationala

Aceste şcoli deservesc mai mult elevilor care nu fac parte din naţiunea ţării respective, precum copiii angajaţilor afacerilor internaţionale, organizaţiilor internaţionale, ambasade străine sau diferite programe. Mulţi studenţi din zonă participă la cursurile acestor şcoli pentru a învăţa limba şcolii internaţionale şi pentru a obţine calificări pentru angajarea în viitor ori pentru nivelurile educaţionale mai mari din ţări străine.

Primele şcoli internaţionale au fost fondate în a doua jumătate a secolului XIX în state de pe diferite continente, remarcându-se ţări precum Japonia, Elveţia şi Turcia. Primele şcoli internaţionale au fost organizate pentru familiile care călătoreau, precum copiii personalului companiilor internaţionale, organizaţiilor internaţionale, organizaţiilor non-guvernamentale sau ambasadorilor şi angajaţilor săi. Aceste şcoli au fost ridicate deoarece oamenii şi organizaţiile aveau interese mari în respectivele sate – de exemplu, diplomaţii şi misionarii americani adesea ridicau şcoli pentru a-şi educa copiii, iar copiii personalului militar adesea participau la cursurile Şcolilor Departamentului de Apărare; diplomaţii şi oamenii de afacere francezi au fondat şcoli similare cu un curriculum francez.

De-a lungul timpului, globalizarea a creat o piaţǎ pentru un sistem de educaţie internaţional. Într-o economie globală, nu mai este vorba despre îmbunătăţirea performanţelor doar pe baza standardelor naţionale. Cele mai bune sisteme educaţionale internaţionale oferă punctul de reper pentru succes. Numărul tot mai mare al călătoriilor oamenilor in jurul globului a dus la apariţia unei generaţii de copii care cresc şi locuiesc în ţări străine, ducând la crearea şi mărirea acestei pieţe pentru şcoli internaţionale.

În aprilie 2007 existau 4.179 de şcoli internaţionale vorbitoare de limbă engleză, cifră în creştere, datorită globalizării. Creşterea continuă confirmă şi statutul certificatului Cambridge ca fiind cel mai popular curriculum pentru grupa de vârstă de până în 16 ani, demonstrând că în ciuda crizei financiare globale, educaţia încă este o investiţie importantă. Şcolile internaţionale le permit copiilor să devină cetăţeni globali prin oferirea unei educaţii riguroase şi exhaustive, prin absorbirea de culturi şi limbi diferite.

Criterii

La o conferinţă din 2009 în Italia, Asociaţia Internaţională a Şcolilor a prezentat o listă de criterii pentru descrierea unei şcoli internaţionale.

  • Transferabilitatea educaţiei elevilor în diferite şcoli internaţionale;

  • O populaţie în mişcare (mai ridicată decât în şcolile publice sau de stat);

  • Elevi care să aparţină mai multor culturi şi limbi vorbite;

  • Un curriculum internaţional;

  • Acreditare internaţională;

  • Profesori multinaţionali;

  • De obicei, predare în engleză sau franceză, plus obligaţia de a mai studia cel puţin o altă limbă străină.

La fel ca alte şcoli, la şcolile internaţionale se predau matematica, ştiinţe, arte, educaţie fizică, tehnologia informaţiei şi tehnologia design-ului. În prezent, există 3.063 de şcoli în toată lumea care oferă curriculumul bacalaureatului internaţional. Pentru familiile expatriate, şcolile internaţionale permit o oarecare continuitate în educaţie şi preferă să rămână în limitele aceluiaşi curriculum, în mod special pentru copiii mai mari.

blank