IT&C, Stiri

Intr-o lume dominata tehnologic de smartphone-uri si tablete, Microsoft se bazeaza in continuare pe PC-uri. Afla ce modificari va face in privinta dispozitivelor mobile

Steve Ballmer, CEO Microsoft, a anuntat ca se va pensiona anul viitor, insa este optimist in legatura cu piata PC-urilor, care va ramane una semnificativa in contextul larg al reorientarii spre gadgeturi. Aceste afirmatii au fost facute in contextul in care sistemul de operare Windows, dominant pe piata pentru mai bine de doua decenii, mai conteaza in momentul de fata doar pentru 25% din incasarile companiei.

imagesSistemul de operare, desi a devenit al treilea ca importanta dupa Office, aduce 32% din cifra de afaceri totala, dupa ce Server and tools a depasit si el Windows, contand pentru 26% din incasarile anului fiscal incheiat in iunie.

Atentia este indreptata asupra declaratiei lui Ballmer, insa, mai ales pentru ca cel mai mare producator de software din lume a fost surprins pe picior gresit de reorientarea consumatorilor spre smartphone-uri si tablete in detrimentul PC-urilor, care ruleaza Windows. Strategia Microsoft a fost totusi revizuita, acordand prioritate dezvoltarii de hardware si servicii, lucru ce se vede prin decizia de a achizitiona divizia de telefonie mobila a Nokia pentru 7,2 miliarde de dolari.

„Trebuie sa ne asiguram ca PC-urile vor ramane instrumentele preferate cand se doreste productivitate”, a declarat Ballmer la o reuniune cu analistii si actionarii institutionali ai companiei, adaugand ca va trebui sa depuna eforturi pentru a mentine productia de peste 300 de milioane de unitati pe an.

Microsoft_Surface_RTAnul acesta, livrarile de PC-uri au scazut cu aproape 10%, potrivit cercetarilor facute de compania de studii de piata IDC, iar piata va continua sa se restranga pana in 2015. Acest lucru se intampla datorita popularitatii din ce in ce mai mari a smartphone-urilor si tabletelor, zona in care Microsoft si industria PC-urilor in general s-a implicat foarte tarziu.

In momentul de fata, Windows detine doar 3,7% din piata sistemelor de operare pentru telefoane mobile si 4,5% din cea a tabletelor, insa tableta celor de la Microsoft, Surface, nu s-a bucurat de succes, pierderile fiind estimate la 900 de milioane de dolari. Conceputa ca un competitor pentru iPad, tableta celor de la Windows totusi nu a pus niciodata probleme concurentei.

„Daca e ceva ce regret e ca a fost o perioada pe la inceputul anilor 2000 cand am fost atat de concentrati cu proiectele legate de Windows, incat nu am fost capabili sa redirectionam talentul nostru catre noul terminal numit telefon”, a declarat Steve Ballmer.

blank