Progresul tehnologic a cunoscut un succes extraordinar în ultimii ani, care a provocat o mutație profundă asupra modului în care oamenii aleg să cumpere produse și servicii. Creșterea vitezei de acces la internet, diversificarea modalităților de căutare a informațiilor și creșterea gradului de satisfacție în ceea ce privește procesul de achiziție au determinat dezvoltarea cifrei de afaceri realizate în mediul online. În condițiile în care activitățile prezente pe internet au asemenea impact – investiția fiind una modică prin comparație cu aceea necesară funcționării unui magazin clasic – este de la sine înțeles că perspectiva comerțului online este cât se poate de tentantă.

Pentru a porni la drum cu dreptul în deschiderea unei afaceri pe internet este necesar să analizezi nevoile pe care le poți satisface cu produsele sau serviciile oferite, costurile necesare, potențiala concurență în domeniu și prețul dorit pentru activitățile tale. Dacă vrei mai multe detalii, găsești mai jos câteva idei utile pentru acest demers.

Crearea unui website

Cel mai important pas în deschiderea unui magazin online este crearea site-ului care îl va susține, alături de alegerea modalității de găzduire. În plus, este important să înțelegi dacă afacerea poate funcționa exclusiv online sau este necesară o infrastructură suport – și care este costul asociat în asemenea caz.

În această etapă, este esențial să lucrezi cu gândul la oferirea unei experiențe perfecte oricărui client, atât în varianta mobilă, cât și în varianta desktop. Dezvoltatorul website-ului trebuie să aibă în vedere un design simplu și bine structurat, cu acces rapid la secțiuni, conținut bogat în informații exacte, relevante și redate cât mai succint, cu posibilitatea de a vizualiza și un eventual conținut multimedia.

Găzduirea online

Acest pas este, de asemenea, important prin aportul adus calității experienței de utilizare oferite clienților. Ai trei variante la care poți apela, în funcție de ceea ce vrei să propui pieței:

Server dedicat

Opțiunea premium în acest demers este găzduirea pe server dedicat, recomandată pentru cei care, chiar și în condițiile unui trafic intens pe site și a unui conținut bogat în materiale media, își doresc aceeași experiență ireproșabilă, rapidă și sigură în accesarea site-ului. Poți avea astfel beneficiile unui server dedicat, dintre care amintim:

  • exclusivitate în utilizarea resurselor serverului și chiar posibilitatea alegerii configurației hardware potrivite;
  • libertate totală în alegerea numărului de aplicații și a celor stabilite pentru utilizare, inclusiv a soluțiilor de securitate;
  • grad de securitate sporit, derivat din dreptul de utilizarea exclusivă a serverului.
Citeste si...
De ce Apple vinde atât de mult?

Utilizarea exclusivă înseamnă și alegerea sistemului de operare, configurarea soluțiilor de securitate pe profilul website-ului și posibilitatea de adaptare mai rapidă la nevoile concrete de protecție.

Managed VPS

Serviciile de managed VPS reprezintă opțiunea care poate oferi performanțe similare cu ale unui server dedicat – serverul virtual privat este în fapt o „mașină virtuală”, cu resurse dedicate și garantate, găzduită pe un server, alături de altele. Este opțiunea celor care, concomitent cu dezvoltarea afacerii și creșterea semnificativă a traficului, aleg să treacă de la nivelul de bază – shared, suficientă marii majorități a website-urilor – la nivelul următor, capabil să gestioneze noile provocări.

Marele avantaj al acestei soluții este că, în orice moment, acest server virtual poate fi mutat pe un alt server gazdă, fără ca serviciul să sufere vreo întrerupere. Alte beneficii includ:

  • monitorizare permanentă și asistență tehnică 24/7;
  • scanare zilnică și back-up periodic;
  • instalarea și configurarea sistemului de operare și a aplicațiilor – necesare bunei funcționări a website-ului.

Platformă de comerț online

În schimb, dacă afacerea ta nu este foarte dezvoltată sau pur și simplu vrei să încerci să faci pasul către online, dar nu dorești o investiție foarte mare, ai opțiunea de a utiliza o platformă e-commerce existentă, precum e-bay sau Amazon. Avantajele acestei opțiuni constau în:

  • accesarea unei platforme stabile, sigure;
  • garanția unei experiențe de shopping încântătoare – garantată de anii de experiență, de investițiile în tehnologie și mentenanță care mențin platforma de e-commerce în preferințele utilizatorilor.

Atenție! Dezavantajul major este dat de posibilitățile limitate de configurare a propriului magazin virtual.

În prezent, comerțul online reprezintă opțiunea viitorului și orice afacere, oricât de mică ar fi, caută prezența în world wide web cel puțin la nivel incipient, cu prezentare minimală și informații de contact. Cert este că o investiție realizată inteligent – prin crearea unui website atrăgător și o găzduire de calitate a acestuia – este de natură să genereze o creștere exponențială a afacerii într-o lume în care comerțul este la un click distanță.