Administratie Locala, Featured

Taxa de tranzit pentru centrul Capitalei propusă de Gabriela Firea revine pe agenda publică

Pentru a rezolva problema traficului infernal, Autoritatea pentru Transport Bucuresti-Ilfov vrea să impună un sistem ca în Germania, unde pe baza unei viniete verzi pot circula în centrul oraşelor doar maşinile cu norme Euro 5 şi 6.

Potrivit ATBI, zona centrală a Capitalei este delimitată de Piaţa Victoriei, strada Mihai Eminescu, strada Traian, Parcul Carol, Izvor şi Strada Buzești. “Aş merge mult pe sistemul din Germania în care de fapt nu intră maşinile care poluează. Nu este o supra-taxare, ci este o limitare a maşinilor”, explică Aura Răducu, director executiv Autoritatea de Transport Bucuresti-Ilfov.

Oficialii ATBI susțin că, dacă această regulă ar intra în vigoare, 82% dintre mașinile cu motoare pe benzină și 74% dintre mașinile cu motoare diesel înmatriculate în București nu ar mai avea acces în zona centrală.

Pe de altă parte primăria administrează doar 8.500 de locuri de parcare – primăriile de sector alte 30 de mii, adică sub 3% din totalul maşinilor. Aşa că de anul viitor, toate drumurile ar putea fi transformate în parcări cu taxa.

“Care sunt zonele unde poţi să staţionezi, şi există de fapt indicatoare, acolo să plăteşti. Să poţi să plăteşti parcarea cu telefonul, să poţi plăti cu sisteme moderne, să implementăm şi noi sisteme moderne de plată, la Sibiu la Cluj deja sunt oraşe care funcţionează” spune Aura Răducu, director executiv Autoritatea de Transport Bucuresti-Ilfov pentru incont.stirileprotv.ro

Primarul general Gabriela Firea declara anul trecut că va demara un sondaj de opinie în care îi va întreba pe bucureşteni dacă sunt de acord ca Primăria să pună o nouă taxă pentru maşinile care tranzitează centrul Capitalei, ca urmare a faptului că Bucureştiul „a fost invadat de rable“ după ce taxa de mediu a fost eliminată de PSD, partid din care face parte şi edilul. Valoarea taxei încă nu a fost stabilită.

blank