Putin
Life

Scaunul de la Kremlin i-a luat mințile lui Putin. Inginerii, puși să-i facă limuzina supremă – Aurus

Cei peste 20 de ani petrecuți la Kremlin i-au luat mințile lui Vladimir Putin. Avid de putere și nostalgic după URSS, după ce și-a început al 3-lea mandat, Putin a decis că nu mai suportă limuzinele occidentale și le-a ordonat inginerilor să-i facă limuzina rusească supremă.

Înainte de căderea URSS, președinții ruși se plimbau cu limuzine ZIL, iar în escortă aveau modele Chaika. După 1990, Boris Elțîn și Dmitri Medvedev au optat pentru Mercedes-uri S-Klasse, lungite și blindate de firma belgiană Carat Duchatelet.

În primele două mandate (2000 – 2004 și 2004 – 2008), Vladimir Putin a optat și el pentru limuzine blindate Mercedes-Benz S Guard, dar și pentru un BMW Seria 7 High Security, toată presa vuind, în septembrie 2016, când șoferul preferat al lui Putin a fost implicat într-un accident pe Bulevardul Kutuzovski din Moscova la volanul unei astfel de limuzine.

Apoi, la începutul celui de-al treilea mandat (2012 – 2018), deja nostalgic, probabil, după URSS, Putin s-a gândit că unui lider suprem îi trebuie și o limuzină supremă, fără nume occidental.

Specialiștii NAMI (Institutul de cercetare și dezvoltare pentru automobile și motoare din Moscova) s-au apucat de treabă în 2013 și în 2018 au prezentat Aurus Senat.

Kortezh Aurus Senat, super-limuzina rusească lansată de Putin în cadrul ceremoniei de învestire în cel de-al patrulea mandat
Putin
Vladimir Putin a profitat de ceremonia de învestire în cel de-al patrulea mandat de președinte al Rusiei pentru a prezenta noua sa mașină oficială.

Limuzina ”full-size” Kortezh Aurus Senat seamănă cu un Rolls Royce Phantom împerecheat cu un Mercedes S-Klasse, la nivelul blocurilor optice spate, și cu un Chrysler 300, la nivelul grilei radiatorului. Surse de la Kremlin spun că Putin însuși a participat activ la dezvoltarea modelului Kortezh (cortegiu, în limba rusă), testând inclusiv mai multe prototipuri.

Motorul supraalimentat, cu 12 cilindri în ”V”, care dezvoltă circa 850 de cai putere, este opera inginerilor Porsche. Iar cutia de viteze automată, cu nouă trepte, este făcută de specialiștii ruși, dar nu se știe exact după ce model s-au inspirat.

Kortezh este primul model dezvoltat de NAMI și, potrivit unor zvonuri, în plan ar mai fi un SUV, o dubiță de pasageri și un sedan mai mic. Al doilea, a fost tot un model pentru Kremlin – un Aurus Senat decapotabil.
Putin
Limuzina blindată Aurus Senat, dar bineînțeles nu în versiunea „Putin”, este disponibilă și clienților privați, în versiune S600 sau L700, începând din 2021, la un preț de bază de circa 250.000 de euro.

blank