Sunt mai sănătoase, mai crocante şi mai gustoase

  dscn8615

Daca nu-ti poti dezvata micutul de chips-uri si chiar tu ti-ai format un obicei din a le savura la un film sau intr-o pauza la birou, afla ca le poti inlocui cu alternative sanatoase, la fel de crocante, dar care nu inseamna doar calorii goale, ci aduc si un plus de nutrienti si-ti tin sub control silueta.

Pe langa faptul ca sunt pline de grasimi si carbohidrati nesanatosi, chips-urile din cartofi care iti fac cu ochiul de pe rafturile magazinelor contin conservanti si coloranti artificiali, alaturi de potentatori de aroma, toate aceste substante fiind nocive pentru organism. Din fericire, ai la indemana solutii sanatoase ca sa-ti satisfaci pofta de rontait. Iata care sunt acestea:

cipsuri

Chips-uri din cartofi facute la cuptor Daca vrei neaparat sa mananci chips-uri din cartofi, exista si alte moduri in care poti sa le prepari, astfel incat sa stai departe de sortimentele prajite din comert. Unii producatori au scos pe piata variante de chips-uri facute la cuptor, care nu contin la fel de multe grasimi si ingrediente artificiale, dar isi pastreaza aroma si consistenta crocanta. In acelasi timp, poti oricand sa iti faci singur chips-urile acasa, taind felii subtiri de cartofi pe care sa le coci in cuptor.

Chips-uri din mere Cei care prefera gustul ceva mai dulce pot incerca chips-urile din mere. Sunt un substitut excelent pentru cele din cartofi si au o aroma placuta de mar, plus un bonus de fibre si vitamine. Distreaza-te in bucatarie impreuna cu cei mici in timp ce pregatiti o tava de chips-uri din mere – poti incerca acelasi lucru cu banane si alte fructe, iar ca dipping pentru chips-uri iti recomandam iaurtul sau caramelul.

Chips-uri din cartofi dulci Cartofii dulci un gust diferit decat cei obisnuiti si reprezinta o alternativa mai sanatoasa, indiferent de modul in care ii prepari. Pregateste-ti o portie de chips-uri din cartofi dulci si asaza-te comod pe fotoliu pentru un maraton de filme. Sunt grozavi daca presari peste ei putin zahar brun, merg cu orice tip de dipping si au o aroma bogata, care te va cuceri imediat. Daca alegi sa-ti cumperi chips-urile din comert, evita-le pe cele prajite, pentru ca nu sunt cu mult mai sanatoase decat chips-urile traditionale.

Chips-uri din morcovi Nu sunt decat niste morcovi taiati feliute si copti in cuptor, dar sunt o gustare pe cinste, de la care nu ar trebui sa dai inapoi daca vrei sa ai grija de silueta si de corpul tau. Le poti pune in supe, in salate, le poti servi cu specialitati de branza sau cu un dipping pe baza de iaurt.

Chips-uri din soia Daca esti in cautarea unei alternative sanatoase la chips-urile din cartofi si vrei ceva care nu contine gluten, atunci alege chips-urile din soia. Sunt facute atat cu soia, cat si cu orez expandat, asa incat ai la dispozitie o varietate de arome. Desigur, poti incerca sa le prepari chiar tu, folosind soia pentru snitele, pe care sa o portionezi fin si sa o dai la cuptor cu putina sare si mirodenii.

Chips-uri din napi Poate ca nu arata foarte apetisant, insa au un gust grozav si sunt printre cele mai sanatoase varietati de chips-uri pe care le poti manca! Napii sunt plini de nutrienti si, ca sa ii savurezi la maximum, ii poti condimenta cu sare, piper, boia de ardei dulce si un strop de ulei de masline. Incalzeste cuptorul pana la 180 de grade Celsius si lasa feliile de napi sa se coaca timp de 10 minute, ca sa devina crocante.

Chips-uri din sfecla Cea mai ingenioasa metoda de a-l convinge pe cel mic sa manance sfecla este s-o transformi in chips-uri. Pe langa gustul bun si aportul de nutrienti, chips-urile din sfecla au si un aspect interesant, gratie modelului circular din mijloc. Asorteaza-le la orice dipping sau serveste-le in salate pentru o gustare copioasa si distractiva!

Chips-uri din dovlecei Chips-urile din dovlecei (zucchini) se aseamana foarte mult cu cele traditionale, din cartofi, si ies minunate la cuptor, cu putina sare si ulei de masline. Marginile verzi aduc un plus de textura si sunt mai crocante decat interiorul aromat. Nu te opri insa la zucchini: incearca chips-uri din ridichi, bostanel, varza de Bruzelles sau orice alta leguma iti trece prin minte!

Chips-uri din hummus Sunt delicioase si cu siguranta mai sanatoase decat cele din cartofi, fiind facute de obicei dintr-un amestec de faina de naut si amidon de cartofi. Asa cum te-am obisnuit deja, cheia este pregatirea lor in cuptor, si nu prajite in ulei, asa incat e bine sa cauti in magazine sortimentele coapte. La fel ca si hummus-ul obisnuit, chips-urile reprezinta o sursa buna de proteine vegetale si fibre, fiind produse in general din ingrediente naturale, fara uleiuri hidrogenate si sirop de porumb bogat in fructoza. Din acest motiv, au un continut mult mai scazut de grasimi, de doar 3-4 grame per portie, spre deosebire de chips-urile obisnuite din cartofi, care contin 10 grame de grasimi per portie.

Edamame Acestea sunt boabe de soia ce se servesc proaspete, uscate sau coapte in cuptor. In restaurantele japoneze sunt oferite ca aperitiv si le poti gasi preambalate la marile magazine. Edamamele sunt oricand o gustare sanatoasa si o alternativa mai buna la chips-uri.