Referitor la materialul de presa care circula in mediul online avand ca titlul „Firmele Primariei sfideaza legal principiile achizitiilor publice”, Primaria Municipiului Bucuresti face urmatoarele precizari:
Activitatea companiilor municipale este transparenta, respecta legislatia privind achizitiile, vor fi supuse anual controlului Curtii de Conturi iar acestea vor raporta activitatea economica in fata Consiliului General.
Reamintim ca Holdingul Municipal, infiintat de catre Primaria Municipiului Bucuresti, are ca obiectiv administrarea mult mai eficienta a patrimoniului public si furnizarea serviciilor publice la standarde europene, la preturi mult mai mici decat cele actuale, toate aceste masuri constituind imbunatatiri ale administrarii bugetului Capitalei, in beneficiul bucurestenilor.
Concret, referitor la exemplul oferit in materialul de presa preluat de mai multe site-uri de stiri, va informam ca:
Achizitiile publice initiate de catre societatea la care se face referire, Compania Municipala Agrement Bucuresti S.A., pentru evenimentul “Bucuresti, Inima Ta”, au respectat toate prevederile legale, prevazute de catre Legea nr.98/2016, privind achizitiile publice.
Autoritatea contractanta, in speta, Compania Municipala Agrement Bucuresti S.A., in urma unui studiu de piata efectuat pentru determinarea pretului just, pentru servicii de paza si protectie, a constatat faptul ca pretul ofertat de catre Compania Municipala Paza si Securitate Bucuresti S.A. este unul real, respecta concurenta din piata si, in mod absolut legal, in baza art.31 alin 3 din Legea nr.98/2016 privind achizitiile publice, a atribuit contractul de prestari servicii de paza si protectie, catre societatea mai sus mentionata.
De asemenea, in cuprinsul articolului, in mod eronat a fost mentionat faptul ca valoarea contractului de servicii de paza si protectie a fost in cuantum de 107.280 lei. Din simpla lecturare a achizitiei initiate de catre reprezentantii societatii Compania Municipala Agrement Bucuresti S.A. rezulta, fara echivoc, faptul ca valoarea totala a contractului de serivicii de paza si protectie, calculata pentru un total de 4 posturi de paza permanente, respectiv 1.800 de ore, la valoarea de 14,90 lei, este de 26.820 lei si nicidecum 107.280 lei.
In consecinta, pentru corecta informare a opiniei publice, va solicitam sa faceti modificarile care se impun.