Actualitate, Stiri

Peste 40% dintre angajaţii din România sunt analfabeţi digital!

woman_on_phone_1024x489_00024800

Aproape 50% din populația Europei are competențe digitale insuficiente pentru mediul de lucru de acum. Romania depăşeşte cu mult valorile medii europene, aşa cum a relevat Raportul Agendei Digitale (Digital Agenda Scoreboard), care a evaluat progresele înregistrate cu privire la obiectivele stabilite în Agenda digitală pentru Europa (DAE), porivit ECDL ROMÂNIA.

Iată că diviziunea digitală persistă, deşi ne aflăm într-un moment în care este nevoie de mai mulți specialiști în domeniul ITC decât oricând înainte și locuri de muncă legate de ITC sunt create cu mult mai repede decât în alte sectoare. Cererea şi angajarea forţei de muncă ce deţine competenţe digitale a crescut cu peste 2 milioane de locuri de muncă din anul 2000, iar aceste locuri de muncă sunt în creștere de șapte ori mai rapid decât ocuparea forței de muncă în general (sursă Comisia Europeană).

Numărul de persoane care folosesc Internetul cel puțin o dată pe săptămână în UE a crescut de la 60% la 72% începând cu anul 2010 şi România se află între ţările ce a înregistrat importante progrese în acest sens. De asemenea, România deţine în continuare o valoare fruntaşă când vine vorba de viteza conexiunilor digitale, dar, dacă la nivel european doar 20% din populaţie nu a utilizat vreodată Internetul, la noi în ţară procentul este dublu (42%). Acest fapt se reflectă la nivelul forţei de muncă unde, dacă în Europa 39% dintre angajaţi şi potenţialii angajaţi deţin competenţe digitale insuficiente şi doar 14% nu posedă deloc abilităţi digitale, în România 83% din forţa de muncă nu deţine competenţe digitale suficiente, iar 41% sunt analfabeţi digital. La nivelul UE jumătate din populaţie a cumpărat online şi a interacţionat cu administraţia publică prin e-guvernare, în timp ce la nivel naţional doar 8,3%, respectiv 5% din populaţie a folosit aceste servicicii.

Raportul Agendei Digitale a arătat date conform cărora Comisia este pe cale de a finaliza 95 din cele 101 de acțiuni digitale până în 2015, ceea ce arată un progres bun. Cetățenii și organizaţiile din UE sunt din ce în ce mai mult on-line, fac cumpărături mai mult și au o mai mare încredere și competențe în domeniul ITC. Cu toate acestea, de multe ori le lipseşte conexiunea de mare viteză – în special în zonele rurale – pentru a-şi satisface acest apetit digital și decalajul competențelor digitale ce se profilează rămâne încă o mare problemă.

blank