Life, Stiri

Nu reuşiţi să adormiţi? Sfaturi pentru un somn liniştit

Din ce în ce mai multe persoane se plâng de insomnie! Aceasta este cauzată de o mulţime de factori, însă, conform specialiştilor, există trucuri pentru a scăpa de ea

630x407_1411623937a726ac35

Cât de mult dormi depide de propria fiziologie. Unii oameni au nevoie de mai mult somn decât alţii care nu simt nevoia să doarmă opt ore pe noapte. Însă dacă te simţi obosit dimineaţă sau în timpul zile atunci este clar că nu te-ai odihnit aşa cum trebuie noaptea.

Iată câteva sfaturi pentru un somn liniştit:

Obişnuieşte-ţi corpul cu un anumit program: Începe să te pregăteşti de somn cu o oră înainte de a te retrage în dormitor: nu te mai uita la televizor, nu mai trimite sms-uri şi bea un ceai de plante care să te liniştească (muşeţel, floarea pasiunii, valeriana etc).

Ia mineralele magneziu şi calciu seara: Acestea ajuta la relaxarea sistemului nervos.

Nu mai exagera cu cafeaua: Chiar dacă bei dimineaţa, cafeina poate afecta somnul noaptea. Renunţă la toate băuturile cafeinizate după ora 12 am (incluzând ceaiul verde şi cel negru).

Evită alcoolul: Alcoolul afectează nivelul zahărului din sânge şi interferează cu activitatea ficatului de detoxifiere a organismului.

Nu mânca cu trei ore înainte de a intra în dormitor: Digerarea poate afecta somnul. Consumă alimente uşoare seara şi pe cele consistente în timpul zilei când nivelul energetic este ridicat.