Life

Lucrurile esențiale pentru biroul de acasă

În perioada în care trăim munca de la domiciliu nu mai reprezintă ceva anormal. Dimpotrivă, munca de acasă este o normalitate.

Astfel, indiferent de activitatea pe care pe o desfășurăm și de modul în care este compartimentată casa, trebuie să avem un spațiu de lucru confortabil, funcțional și adecvat pentru activitatea noastră.

Locul de desfășurare a activității- o chestiune de bază

Este esențial să creăm un mediu de lucru real și profesional și, în același timp, plăcut, în care să ne simțim confortabili. Primul lucru pe care trebuie să-l facem este să alegem un spațiu anume din casă pentru a ne desfășura activitatea. Ar fi bine să excludem sufrageria sau dormitorul, dacă este posibil, desigur. Este indicat să alegem camera care este bine luminată, cu lumină naturală, în care să putem să ne instalam tot ce vom avea nevoie pentru a ne desfășura activitatea.

Odată ales spațiul, trebuie să-l pregătim și acestea sunt câteva din lucrurile de care avem nevoie pentru a ne bucura de un birou elegant în propria noastră casă.

 Masa de lucru

Este indicat să ne alegem o masă de lucru ținând cont de gusturile noastre și nevoia de spațiu. Cel mai bine ar fi să alegem o masă care oferă un spațiu de lucru de 90 de grade. O bună opțiune ar fi un model flexibil și modular care să ne ofere posibilitatea de a face modificări sau, dacă avem nevoie de mai mult spațiu, de a ne extinde.

De asemenea, masa pe care o alegem trebuie să aibă finisaje de bună calitate și sertare care se închid și se deschid cu ușurință.

Scaunul de birou

O bună alegere pentru scaunul de birou este scaunul tip racing. Este la modă și, în ciuda aspectului său tineresc și sportiv, din punct de vedere al funcționalității, acesta este una dintre cele mai bune opțiuni atunci când vorbim de scaunul de lucru dacă avem de gând să petrecem multe ore la birou.

Scanul ales trebuie să fie reglabil pe înălțime, cu înclinare pe spate și design ortopedic. De asemenea, este bine să aibă inclusiv cotiere reglabile, suport lombar și tetieră, ambele foarte confortabile.

 Iluminat

Pe fiecare masă de lucru trebuie să existe o lampă de birou de calitate, cu o lumină  neutră și difuză. Cea mai bună opțiune disponibilă pe piață astăzi sunt lămpile cu braț cu iluminare cu LED. Cele mai multe își reglează nuanța ( rece, cald sau neutru) și, de asemenea,  intensitate.

Unele lămpi au porturi USB în care se poate conecta încărcătorul telefonului mobil sau alt dispozitiv care nu necesită multă energie. Nu este indicat să se încarce la ele tablete, dispozitive portabile, căști fără fir etc.

Organizarea documentelor

Dacă nu vrem ca pe masa de lucru să fie o mare dezordine după două sau trei zile de muncă intensă, cel mai bine este să avem la îndemână o serie de elemente care să ne permită să organizăm hârtiile, cum ar fi o tavă de organizare documente sau un dosar cu șină carton.

O soluție care, deși este adevărat că din punct de vedere estetic nu este cel mai tare lucru, este totuși cel mai funcțional element atunci când vine vorba de a ține hârtiile pe birou în ordine.

Organizarea documentelor presupune, de asemenea, selectarea celor care nu ne mai sunt de folos și aruncarea lor la coșul de gunoi.

În cazul în care avem de-a face cu documentația care trebuie distrusă, ar trebui să avem un tocător de documente. Unul simplu care ne permite să sfărâmăm hârtia și să o aruncăm la gunoi este mai mult decât suficient. Nu trebuie să uităm că documentele care conțin date cu caracter personal trebuie eliminate prin distrugerea lor.

De asemenea, ar trebui să avem pe birou o agendă 2021, în care să notăm toate activitățile importante. Astfel, vom ști exact ce avem de făcut în fiecare zi.

Munca de la domiciliu nu este ușoară dar nici imposibilă dacă ne vom alege un spațiu adecvat pe care îl vom organiza în mod corespunzător cu ajutorul câtorva lucruri esențiale.

blank