Administratie Locala, Featured

Licitația pentru autobuze, contestată. Primarul general Gabriela Firea propune schimbarea legislației în interesul cetățenilor

Referitor la contestatiile depuse in urma finalizarii celei mai importante achizitii publice derulate de o autoritate locala din Romania, prin care Bucurestiul va avea 400 de autobuze  moderne, la standarde europene, Primarul General, Gabriela Firea, a declarat:

„Este pacat ca, din cauza acestor contestatii, bucurestenii nu beneficiaza in cel mai scurt timp de un transport public modern, la standarde europene, in ciuda tuturor eforturilor depuse de Primaria Capitalei. Contestarea unor licitatii importante nu reprezinta un caz singular, mai ales ca sunt avocati care, urmarind castiguri substantiale, isi indeamna clientii sa conteste licitatiile, in detrimentul clar al cetatenilor care au nevoie de un transport public civilizat.

In ceea ce priveste persoanele care fac afirmatii defaimatoare in spatiul public si compara in mod tendentios achizitia de la Bucuresti cu achizitia de autobuze din Malta, ne rezervam dreptul de a le actiona in judecata, pentru ca astfel de afirmatii aduc prejudicii grave de imagine atat Primariei Municipiului Bucuresti, cat si Primarului General.

Reiteram inca o data faptul ca nu se poate face o comparatie cu Malta, despre care se spune ca ‘acelasi model de autobuz a fost cumparat cu doar 182.000 euro bucata’, pentru ca, in cadrul acestei proceduri, Primaria Municipiului Bucuresti achizitioneaza trei tipuri de autobuze: 30 de autobuze de 18 metri, 50 autobuze de 10 metri (destinate traseelor de noapte si rutelor care includ zone cu carosabil mai ingust) si 329 de autobuze de 12 metri. Facem precizarea ca pretul comunicat de Municipalitate, adica 250.000 euro per bucata, reprezinta un pret mediu, acesta variind in functie de dimensiunile acestora.

Totodata, subliniez faptul ca voi solicita modificarea legislatiei privind achizitiile publice, in sensul responsabilizarii celor care depun contestatii, pentru ca actuala legislație le permite unor contestatari ‘de profesie’, sa actioneze contra interesului cetatenilor prin intarzierea sau chiar suspendarea unor proceduri esentiale si sa prejudicieze, nefondat, imaginea Municipalitatii. Vom continua toate demersurile legale, astfel incat cetatenii Bucurestiului sa poata beneficia cat mai rapid de mijloace de transport public în comun la parametri ridicați de siguranță și confort.

Reamintim ca din comisia de evaluare de 11 membri, care a analizat ofertele, au facut parte specialisti in domeniile economic, tehnic si juridic si a beneficiat de suportul expertilor tehnici cooptati, profesori universitari de la Politehnica din Bucuresti, precum si de supravegherea reprezentantilor Agentiei Nationale pentru Achizitii Publice (ANAP), care au asistat la toate sedintele comisiei”.

blankblank

blank