Continut Sponsorizat

Legislația impusă pentru prețurile de transfer: solicită asistență de specialitate

Prețurile practicate în tranzacțiile comerciale și financiare derulate între societățile afiliate, care fac parte din același grup de companii, poartă denumirea de prețuri de transfer. Reprezentând un aspect complex în domeniul fiscal din cauza obligativității reglementărilor și înăspririi sancțiunilor în cazul nerespectării acestora, tot mai multe companii se află în căutarea unui ajutor sub forma consultanței de specialitate pentru o gestionare eficientă a tuturor tranzacțiilor.

Legea prețurilor de transfer impune o serie de reguli și analize detaliate, cum ar fi întocmirea corectă a unui dosar de către marii contribuabili și audituri de specialitate, pentru ca respectivele companii implicate să aibă dovada că toate tranzacțiile care implică prețuri de transfer respectă cerințele reglementărilor în vigoare. Echipa NOA asigură consultanță de specialitate în ceea ce privește stabilirea corectă a prețurilor de transfer, elaborarea corespunzătoare a dosarului necesar, asigurând asistență cu privire la inspecțiile fiscale, dar și o analiză de comparabilitate.

Dosar pentru prețuri de transfer: documentație și consultanță

În cazul în care contribuabilul/plătitorul nu respectă reglementările prevăzute în legislație și nu își îndeplinește la termen obligațiile de pregătire sau nu întocmește corect un dosar al prețurilor de transfer, sancțiunile pe care le are de suferit sunt diverse, constând în aplicarea de amenzi financiare semnificative și realizarea de ajustări fiscale semnificative de către autorități. Odată întocmit, dosarul urmează să fie acceptat de ANAF în cazul în care corespunde cerințelor impuse sau se poate solicita o ajustare a prețurilor de transfer.

Experții NOA sprijină întocmirea corectă a dosarului conform precizărilor enunțate de ANAF, asigurând un model de documentație transparent, complet, ușor de verificat de autoritățile fiscale, care să răspundă solicitărilor acestora în cadrul inspecțiilor. Având un astfel de model și o documentație amănunțită, riscurile fiscale sunt reduse la minimum, ceea ce duce la eficientizarea managementului companiei.

Pe lângă elaborarea unui dosar corect și complet pentru prețurile de transfer conform prevederilor din legislație, echipa de specialiști sprijină actualizarea documentației, astfel încât toate datele și informațiile fiscale să fie la zi, asigurând, de asemenea, asistență de specialitate în ceea ce privește redactarea și negocierea acordurilor de preț în avans. Optimizând corespunzător structura prețurilor de transfer și analizând cât costă bunurile sau serviciile care stau la baza tranzacției, companiile nu mai riscă penalități, amenzi, sancțiuni, beneficiind de o îmbunătățire a eficienței fiscale.

Citește și  Chromosome Dynamics anunță lansarea platformei exclusive B2B - chrd.ro - pentru fitofarmacii și distribuitori

Gestionarea corespunzătoare a inspecțiilor fiscale pentru prețuri de transfer

Inspecțiile fiscale sunt necesare pentru verificarea respectării reglementărilor prevăzute de legislație, însă, de cele mai multe ori, reprezintă o sursă de stres și anxietate în rândul contribuabililor, având în vedere că sancțiunile sunt suficient de aspre, iar rigorile sunt percepute ca fiind foarte stricte. NOA asigură consultanță de specialitate și sprijin complet cu privire la inspecțiile fiscale pentru prețurile de transfer. Specialiștii se ocupă cu o verificare amănunțită a studiilor efectuate și elaborarea unor analize proprii, care au ca scop compararea rezultatelor obținute. În plus, își rezervă responsabilitatea de a comunica direct cu organele de control, pregătind în prealabil toate argumentele și notele explicative pe care le solicită autoritățile. În caz de nevoie, specialiștii oferă și consultanță specializată cu privire la elaborarea contestațiilor.

Analiza de comparabilitate pentru prețurile de transfer: de ajutor în respectarea reglementărilor prevăzute în legislație

Asigurarea unui echilibru perfect prin care companiile să nu aibă parte de erori atunci când vine vorba de generarea profitului este o adevărată provocare. În ajutorul său vin, astfel, analizele de comparabilitate a prețurilor de transfer cu cele de piață, având la bază reglementările legislative. Cât costă un bun sau un serviciu depinde de numeroși factori, cum ar fi calitatea, cererea, oferta pe piață și condițiile de tranzacție, fiind necesare analize amănunțite între entitățile afiliate.

Experții în etapa de analiză, întocmirea dosarului cu privire la politica prețurilor de transfer și în implementarea tuturor măsurilor necesare, astfel încât tranzacțiile să fie efectuate conform reglementărilor sunt cei de la NOA. Solicitarea serviciilor de asistență și consultanță elaborate de profesioniști este un model de lucru integrat în companiile mari, pentru evitarea tuturor riscurilor, dar și necesității de ajustare fiscală.

Planificarea, documentația și consultanța de specialitate elimină riscurile de ajustare a prețurilor de transfer, contribuabilii evitând astfel discuțiile și neînțelegerile cu organele de control. Asistența oferită de specialiștii NOA cu privire la politica prețurilor de transfer asigură tuturor contribuabililor sprijinul necesar pentru întocmirea adecvată a dosarului, gestionarea inspecțiilor fiscale și elaborarea unor studii de comparabilitate. Toate acestea au ca efect optimizarea corectă a prețurilor de transfer în acord cu reglementările în vigoare.

Citește și  Ai nevoie de un aparat auditiv? Afla cum sa-l alegi pe cel mai bun!

 

 

blank