Pentru a fi sanatosi, trebuie sa consumati o varietate de fructe in fiecare zi, insa ele sunt utile mai ales atunci cand sunt consumate inainte de fiecare masa.

img_1422001_thumbs_600x400_1515491

Imbunatateste digestia
Fructele apartin grupului de carbohidrati simpli care cuprind toate zaharurile naturale pe care organismul sa le poata absorbi rapid. Cand mancati fructe inainte de masa, se reduce riscul de tulburari gastro-intestinale. Fructele luate dupa masa pot fi adesea cauza pentru aparitia durerii abdominale, deoarece acizii continuti in acestea, intarzie digestia carbohidratilor si cauzeaza fermentatia. In consecinta apar durerile de stomac, balonare si altele.

 

 

Reduce senzatia de foame
Fructele sunt bogate in fibre alimentare. Consumul de cateva bucati de fructe proaspete cu 20-30 de minute inainte de masa, va poate ajuta ca la masa de pranz sa mancati mai putin. Fibrele alimentare din fructe creeaza un sentiment de plenitudine la nivelul stomacului, reducand riscul de supraalimentare. Datorita fibrelor utile, un consum regulat de fructe poate reduce riscul de obezitate, si multe alte boli cronice, inclusiv boli de inima, diabet de tip 2, diferite forme de cancer.

 

 

Sunt bogate in vitamine si minerale
Fructele contin o multime de vitamine si minerale esentiale care susţin o buna funcţionare a celulelor, tesuturilor si organelor din corp. Multe dintre fructele pe care le mancati contin antioxidanti cheie care lupta impotriva efectelor nocive ale radicalilor liberi. Daca mancati fructe inainte de masa va ajuta pentru a imbunatati absorbtia de aceste substante nutritive importante.

 

 

Contin mai putine calorii
Cand doriti sa pierdeti kilogramele in plus sau sa va mentineti silueta, caloriile pe care le mancati in fiecare zi sunt esentiale. O mare parte din fructe contin mai putine calorii. Prin urmare, un bol mic de salata de fructe este un aperitiv ideal pentru o gustare.

 

 

Cum sa mancati fructele corect?
Mancati 2-4 portii pe zi de fructe proaspete. Daca le mancati inainte de pranz sau cina, faceti-o cu 30 de minute mai devreme. Fiti atent cu consumul de fructe dulci, cum ar fi piersici, caise si altele. Aportul crescut de zaharuri din fructe poate ridica nivelul de insulina. Ca urmare, celulele stocheaza glucoza şi apoi o transforma in grasime. Mancati mai multe legume şi mai putine fructe. La fiecare doua portii de fructe ar trebui sa luati 4-6 portii de legume.

 

 

Mancati o varietate de fructe
In timp ce fructele pot fi bogate in carotenoizi si flavonoizi, pot fi reduse i niacina, potasiu si alte elemente nutritive.
Fructele va asigura ca veti obtine cantitati adecvate de vitamine esentiale, minerale şi compusi fitonutrientni.

Citeste si...
Microsoft distruge o legendă: telefoanele preferate ale românilor vor dispărea