Life, Stiri

Dieta de toamna: 5 regimuri alimentare care te ajuta sa te detoxifiezi si slabesti

Vara te-ai rasfatat cu tot felul de bunatati, insa acum este momentul sa te pregatesti pentru sezonul rece. Cu ajutorul unei diete sanatoase te vei detoxifia si vei slabi fara batai de cap.

Dieta-de-toamna--5-regimuri-alimentare-care-te-ajuta-sa-te-detoxifiezi-si-slabesti

De ce sa tii o dieta de toamna?

Dieta de toamna este ideala pentru a curata organismul de toxinele acumulate in lunile de vara.

Cura de detoxifiere presupune sa elimini din alimentatie acele produse care nu iti aduc niciun beneficiu: fast food-ul, produsele de patiserie, mezelurile, painea alba (poti consuma paine din cereale integrale), pastele (poti consuma paste din cereale integrale), prajelile, dulciurile si bauturile carbogazoase.

Alege o dieta de toamna cu multe fructe si legume de sezon pentru a asimila antioxidanti, vitamine si minerale care ajuta organismul sa elimine toxinele si grasimile din sange.

Iata care sunt fructele de care ar trebui sa profiti in dieta de toamna si care te vor ajuta sa accelerezi procesul de detoxifiere:

1. Strugurii

In ciuda faptului ca au un continut ridicat de zahar, strugurii au putine calorii si pot fi consumati in orice moment al zilei. Daca ai probleme cu celulita, este musai sa incerci o cura cu struguri, deoarece aceste fructe minunate contin un antioxidant foarte puternic numit resveratrol, care imbunatateste rapid circulatia sangelui si distruge celulele de grasime.

Strugurii actioneaza ca un diuretic natural, previn retentia apei in organism si stimuleaza digestia.

Iata cum poti tine dieta cu struguri:

Micul dejun: 100 de grame de branza de vaci, 2 felii de paine din cereale integrale si 200 de grame de struguri.

Pranz : 250 de grame de piept de pui la gratar, 50 de grame de branza de vaci, iar la final 150 de grame de struguri.
Seara: peste si salata, plus 200 de grame de struguri.

De asemenea, strugurii pot fi consumati si ca gustarea zilnica.

2. Perele

Perele au cel mai scazut continut glicemic, sunt pline de fibre si iti confera o stare indelungata de satietate. O singura para contine 15% din cantitatea de fibre recomandata zilnic, prin urmare asigura-te ca aceste fructe nu-ti lipsesc toamna aceasta din bucatarie.

Iata cum poti tine dieta cu pere:

Micul dejun: o para, 100 g branza slaba de vaci;

Pranz: 100 g carne (sau 150 g peste), cu o portie de legume gatite (fripte sau fierte), salata nelimitat (fara rosii);

Cina: doar pere (in jur de un kilogram) – nu mai tarziu de ora 19.
Dieta cu pere poate dura doua saptamani. Pe langa rezultatele uimitoare in ceea ce priveste silueta, perele ajuta la si la o buna detoxifiere a organismului.

La finalul celor doua saptamani, mananca doua zile doar pere, fie crude, fie in compot (fara zahar).

3. Prunele

Cu un continut scazut de calorii, bogate in fibre si sorbitol, prunele actioneaza ca un laxativ natural, contribuind la detoxifierea ficatului. Prunele au si un continut ridicat de magneziu, fier, potasiu si fosfor.

Iata cum poti tine dieta cu prune:

Micul dejun: 8 prune pe stomacul gol, apoi, dupa 30 de minute, poti servi un ou fiert, doua felii de sunca si o felie de paine prajita.
Poti bea, de asemenea, o ceasca de ceai negru sau cafea, neindulcita.

Pranz: poti servi o supa, 250 de grame de friptura de pui la gratar asezonata cu legume sau o salata de legume crude.

Cina: un iaurt cu cereale integrale sau doua felii de paine integrale cu doua felii de sunca de pui. Ai grija insa ca ultima masa din zi sa fie servita cu cel putin trei ore inainte de somn.

4. Gutuile

Aceste senzationale fructe ale toamnei iti furnizeaza doar 63 de calorii la 100 de grame. In plus, gutuile contin fibre care detoxifica organismul si impiedica asimilarea grasimilor. Nutritionistii recomanda consumul a 2-3 gutui in fiecare zi, pentru rezultate rapide in cura de slabire. Daca nu poti consuma gutuile in stare proaspata, prepara-ti un suc din ele.

Specialistii spun ca, spre deosebire de alte fructe, gutuile isi pastreaza calitatile nutritionale chiar si dupa ce au fost preparate termic. Prin urmare, gemul si dulceata de gutui au aceleasi efecte benefice precum fructele crude.

5. Merele

Merele regleaza digestia si contin foarte putin zahar, spre deosebire de alte fructe. Ele au rolul de factor de echilibru in organism, contribuind activ la scaderea nivelului de colesterol si trigliceride. Merele sunt foarte slab calorice, un fruct insumand aproximativ 50 de calorii, cu toate ca sunt alimente destul de satioase.

Nu uita de apa si miscare!

Apa este esentiala in orice cura de detoxifiere. In fiecare zi este indicat sa consumi cel putin 2 litri de apa. Exercitiile fizice contribuie si ele la eliminarea toxinelor din organism.