Life

Cum ai grijă de o mașină hibrid plug-in iarna

Ai de gând să îți cumperi o mașină anul acesta, ce spui de un model hibrid plug-in? Toate mașinile hibride plug-in existente pe piață au din ce în ce mai multă autonomie în modul electric. Media segmentului este deja în jur de 60 de km la o singură încărcare și există deja modele care au chiar în jur de 90-100 km, iar câteva depășesc deja interesanta barieră de 100 km.

În plus, bateria unui hibrid plug-in se încarcă total într-un timp mult mai scurt decât cea de la mașina complet electrică. O încărcare se poate face de acasă în câteva ore și dacă o încarci la o stație de încărcare rapidă vei reduce timpul la doar minute.

Dacă ai vrea să îți îndrepți atenția către o mașină hibrid plug-in, având în vedere cele dezvăluite mai sus, îți vom spune cum să ai grijă de ea pe timpul iernii.

Reține! Frigul este unul dintre cei mai mari dușmani ai bateriilor și de aceea este indicat să iei o serie de măsuri pentru a-ți proteja mașina hibrid plug-in iarna.

Recomandări privind îngrijirea unei mașini hibrid plug-in iarna

Înainte de a porni la drum, este indicat să dai drumul la căldură pentru a se încălzi în interior atunci când mașina încă este conectată la stația de încărcare. Dacă afară este foarte frig, și vrei ca în mașină să fie o temperatură confortabilă, cel mai indicat este să setezi temperatura între 22 și 24 de grade. Trebuie să pornești sistemul de aer condiționat când mașina încă este conectată la curent astfel încât energia cheltuită pentru încălzirea habitaclului să nu provină de la baterii ci de la stația de reîncărcare în sine. Există deja multe modele de mașini care permit activarea căldurii de la distanță cu ajutorul mobilului, precum aplicația Seat Connect.

Dacă, din orice motiv, nu ai reușit să preîncălzești mașina și trebuie să faci asta în timp ce motorul este pornit, cel mai indicat lucru este să dai drumul la căldură în scaune și la volan, deoarece consumă mai puțină energie decât sistemul de ventilație și, de asemenea, te vei bucura de căldură mai mult timp.

A doua recomandare este să pornești mașina cu motorul pe combustibil. Toate modele PHEV pornesc în modul electric, dar dacă frigul este extrem, există o opțiune când mașina încă este conectată la priză, care îi permite să pornească cu motorul pe benzină pentru a o preîncălzi până în punctul în care bateriile acționează într-un mod cât mai eficient, protejând-o contra suprasolicitării.

A treia recomandare este foarte simplă: condu lin. Deși motorul pe combustibil poate funcționa la capacitate maximă de la început în ciuda temperaturilor foarte scăzute, bateriile au nevoie de o temperatură moderată pentru a funcționa optim. Din acest motiv, este bine să începi să conduci încet pentru ca mașina să-și crească treptat temperatura și să ajungă astfel la performanța maximă a sistemului electric. În plus, dacă nu conduci cu viteză, vei putea circula mai mulți kilometri folosind motorul electric.

Ultima recomandare este valabilă pentru momentul în care ai folosit deja mașina și este timpul să reîncarci bateria. Știind că frigul este unul dintre cei mai mari dușmani ai temperaturilor, cel mai bun mod de a reîncărca un autoturism hibrid sau complet electric este să o faci în interior, la căldură. Dacă acest lucru nu este posibil, atunci cel mai bine este să încarci vehiculul de îndată ce ai ajuns acasă, deoarece temperatura bateriei va fi în continuare ridicată și, astfel, performanța procesului de încărcare va fi îmbunătățită.

Acum că ai aflat cum să ai grijă de o mașină hibrid plug-in, trebuie să-ți reamintim că, de îndată ce o cumperi, trebuie să-i faci RCA-ul, la o agenție RCA Vaslui, de exemplu.

De asemenea, este bine să te informezi ce reprezintă clasa bonus malus și care sunt avantajele sale. Spor la cumpărături îți dorim!

blank