Life, Stiri

Ce mașini second hand cumpără românii?

Înmatriculările de autoturisme second-hand în România au continuat să scadă, iar în primele șapte luni ale anului au fost consemnate 119.208 unități, mai puține cu 7,23% comparativ cu aceeași perioadă din 2013, arată statistica Direcției Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV).

masini_inmatriculare_bulgaria_63474300_36071700

Conform sursei citate, la nivelul lunii iulie a acestui an, s-au înmatriculat 20.575 de autoturisme rulate, în scădere cu 23,14% comparativ cu iulie 2013.

În perioada ianuarie — iulie a acestui an, la DRPCIV au fost definitivate dosare de înmatriculare pentru 119.208 autoturisme second-hand, cu 7,23% sub nivelul primelor șapte luni din anul anterior, când erau consemnate 128.504 înregistrări.

Marca auto preferată a românilor, când vine vorba despre mașini rulate, rămâne Volkswagen, cu 33.479 unități înmatriculate din ianuarie până în iulie 2014 (+5,52% față de anul trecut). Topul preferințelor continuă cu Opel (21.541 unități,—2,48%) și Ford (13.969 unități,—7,98%).

Pe de altă parte, Dacia se situează în a doua jumătate a clasamentului, cu 495 de exemplare second-hand înmatriculate, dar în creștere cu 55,17% față de intervalul ianuarie — iulie 2013, când se consemnaseră 319 înregistrări.

Cu peste 7.000 de unități second-hand înregistrate de la începutul anului la DRPCIV, mărcile Audi și BMW se regăsesc, de asemenea, în preferințele românilor.

La capitolul mărci exclusiviste, statistica DRPCIV relevă, în primele șapte luni din 2014, scăderi la majoritatea modelelor, după cum urmează: Cadillac (-35,29%, respectiv 11 unități față de 17), Chrysler (41 de unități,—75,30%), Hummer, Lamborghini și Pontiac (cu—100%), Lada (9 unități,—10%) și Jeep (54 de unități,—75,68%).

Pe același segment, s-au înregistrat creșteri la mărcile: Maserati (7 unități, +133,33%), Ferrari (8 unități, +14,29%), GWM, Lotus, Morgan și Lincoln (cu 100%).

În ceea ce privește situația înmatriculărilor de mașini noi, statistica oficială arată că, la nivelul lunii iulie din 2014, s-a consemnat o creștere cu aproape 35%, comparativ cu același interval din 2013, până la 10.681 de unități, în timp ce pe segmentul autoturismelor s-a consemnat un salt de peste 46%, iar Dacia a rămas în preferințele românilor.

blank