Life, Stiri

Ai grijă ce faci la nervi!

Ştiai că furia poate fi gestionată?! Pe termen lung, efectele furiei pot fi destul de serioase. S-a arătat că persoanele care se înfurie frecvent sunt predispuse la boli precum ulcerul şi infarctul.

Dar ştiai că sunt metode care-ţi pot tempera furia?

Stress concept - angry man with exploding headNumără până la zece. Când ai o discuţie în contradictoriu care riscă să scape de sub control încearcă să te opreşti un pic înainte de a spune ce ai in minte, mai ales dacă simţi că eşti pe cale să izbucneşti. Lasă-l pe celălalt să spună ce are de spus, numără până la zece sau fixează-ţi privirea pe un obiect sau pe un punct în spatiu.

Ia o pauză. Nu aştepta să „iei foc”, ci eliberează-ţi furia. Există multe metode nonviolente prin care să te linişteşti. Când nu te mai poţi stăpâni, abandonează discuţia, fă o plimbare scurtă şi pune-ţi gândurile în ordine. Dă un telefon unui prieten şi descarcă-te sau ascultă o muzică relaxantă.

Distrage-ţi atenţia. Revenit pe “câmpul de luptă”, nu relua imediat firul discuţiei de unde l-ai lăsat. Fă ceva care să-ţi distragă pentru moment atenţia de la cauza furiei tale. Mergi la masă sau ia o gustare, răsfoieşte o revistă sau un ziar, butonează telecomanda. Caută cauzele furiei. Nervozitatea şi ostilitatea sunt semnele unor frustrări sau sentimente de neîmplinire legate de locul de muncă, viaţa personală sau cea de familie. Reevaluează-ţi stilul de viaţă.