Unifarm: În lume se poarta o adevărată luptă pentru materialele sanitare, necesare în spitale. Iar România duce propriul război.

Reprezentanții companiei de stat Unifarm povestesc că în China, dar și în Europa, transporturi întregi sunt deturnate de reprezentanții altor țări, care sunt gata să plătească în plus pentru măști, mănuși, combinezoane ori ventilatoare.

Din fericire, Unifarm a reușit să cumpere și să aducă în țară o cantitate impresionantă de materiale. Un adevărat pod aerian de transport a fost creat cu ajutorul avioanelor Blue Air și Tarom.

Produsele ar trebui să apară și în farmacii, în curând.

Câte 31 de tiruri pe zi

15.000 de metri pătrați spațiu de depozitare are Unifarm. Asta include și corturi militare, dar și birourile companiei care sunt pline de cutii cu materiale de protecție, dezinfectant.

De săptămâna viitoare vin și ventilatoare. Ca să înțelegeți câtă activitate este aici, dacă până acum în curte intra câte un tir pe zi, acum vin 31.

Aproape 70 de oameni se ocupa cu formalitățile și descarcă tiruri. Directorul companiei spune că personalul a avut în ultima săptămână doar 4 ore de somn pe noapte.

Responsabilii Unifarm povestesc că au dus adevărate lupte în China să găsească toate aceste materiale. Partea cea mai complicată a fost să le vadă încărcate în tir, pentru că în orice moment firme din alte țări, Germania, Franța, Italia, SUA le pot lua.

Adrian Ionel, directorul general Unifarm povestește despre cum se luptă, cum măresc prețurile firmele străine: ”Prețurile cresc de la o zi la alta. Și Unifarm a reușit să ia marfă ce fusese deja contractată de o companie americană. Americanii plătiseră doar avansul, iar compania românească i-a convins pe chinezi cu banii jos să le cedeze încărcătura”.

Majoritatea produselor, aduse din China

România importă acum materiale sanitare din Olanda, Austria, Belgia, Turcia ori Coreea de Sud. Însă mai bine de jumătate dintre comenzi au venit din China.

Citeste si...  Vezi pentru ce s-a cerut sprijinul europarlamentarilor români

Câteva spitale mobile pentru zeci de persoane, 600 de aparate de ventilat, milioane de măști și combinezoane ar urma să ajungă în țara noastră în următoarele zile.

Până acum Unifarm a apelat la companii străine de transport. Ieri a aterizat pe Otopeni un Antonov 124 care poate transporta până la 150 de tone, iar descărcarea celor 200.000 de combinezoane, 200.000 de viziere și aproape un milion de mănuși a durat 12 ore.

Și armata a adus astăzi pe Otopeni 100.000 de combinezoane de protecție, cu o aeronava militară C17 de 128 tone.

Aeroportul Otopeni, transformat în aeroport de mărfuri

În plina criză de pandemie Aeroportul Otopeni s-a transformat într-un aeroport cargo. Numai astăzi au fost în jur de 50 de mișcări de aeronave de marfă, câte avioane de pasageri erau într-o zi obișnuită, spun autoritățile aeroportuare.

Avionul care a aterizat în acest moment este al companiei Blue Air, un Boeing 737, fără scaune, transformat în avion cargo.

Ca să evite deturnările de aeronave cu material sanitar care au avut loc la nivel global, statul român a decis să lucreze doar cu cele doua companii românești: Tarom și Blue Air.

Tarom a făcut deja o cursă, Blue Air este la prima, iar pentru personalul companiei a fost o adevărată provocare.

Echipajul a zburat 11 ore, din China în România, cu escală în capitala Kazahstanului. Statul roman se bazează pe faptul că piloții români nu vor zbura cu materialul cumpărat în alte țări.

Oană Petrescu, CEO la Blue Air spune că ”piloții Blue Air sunt patrioți, au familii” și povestește cum trebuie să zboare la mari înălțime, peste munți.

Pentru a putea susține acest pod aerian de aprovizionare a sistemului sanitar românesc, Unifarm spune că s-a împrumutat de la trezorerie cu aproape 200 de milioane de euro
coronavirus, romania, materiale sanitare, unifarm,