Datele medicale privind gestionarea situaţiei cauzate de virusul COVID-19 sunt centralizate de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale. De asemenea, STS a anunţat că specialiştii instituţiei dezvoltă soluţiile tehnice pentru facilitarea comunicării în sistem de videoconferinţă pentru cele 42 de DSP şi 55 de spitale pentru care Ministerul Sănătăţii a solicitat aceste servicii. Serviciul mai precizează că „furnizează servicii de comunicații și IT autorităților naționale implicate în prevenirea și combaterea infecției cu noul coronavirus.

Serviciile securizate de comunicații voce-video-radio, telefonie și internet, precum și aplicațiile și echipamentele din centrul de coordonare organizat la nivelul Ministerului Sănătății sunt puse la dispoziție de Serviciul de Telecomunicații Speciale.
Aplicația informatică de centralizare a datelor poate fi accesată și actualizată în timp real de reprezentanți ai Ministerului Sănătății prin intermediul celor 154 de tablete puse la dispoziție de STS. Datele colectate din București și din toate județele țării sunt disponibile, de asemenea, pentru Ministerul Afacerilor Interne și Institutul Național de Sănătate Publică. Inginerii STS au realizat instructaje cu persoanele implicate pentru a putea utiliza în cele mai bune condiții aplicația și echipamentele puse la dispoziție.

În plus, persoanele aflate în centrul de comandă pot comunica 24/7 în sistem securizat cu Direcțiile de Sănătate Publică teritoriale, spitale sau alte organizații de stat implicate în prevenirea și combaterea răspândirii noului tip de virus SARS-CoV-2.

Citeste si...  Sechestru pe 16 bunuri imobile, în dosarul în care este cercetată Carmen Palade

În acest moment, specialiștii STS dezvoltă soluțiile tehnice pentru facilitarea comunicării în sistem de videoconferință pentru cele 42 de Direcții de Sănătate Publică și 55 de spitale pentru care Ministerul Sănătății a solicitat aceste servicii.

Încă din data de 27 februarie, STS a pus la dispoziția Ministerului Sănătății echipamentele și infrastructura tehnică necesară înființării unui centru de răspuns cu apelare telefonică, prin care personalul specializat oferă informații și consiliere cetățenilor pentru prevenirea COVID-19. Cetățenii pot apela gratuit numărul 0800 800 358 (0800 800 FLU).


Suplimentar, pentru facilitarea modului de informare a cetățenilor români aflați în străinătate cu privire la măsurile de prevenire a răspândirii virusului, a fost operaționalizată o linie dedicată celor din afara țării: +4021.320.20.20, apelabilă din orice rețea, cu tarif normal.

Serviciul de Telecomunicații Speciale oferă asistență tehnică de specialitate pe domeniul comunicații și tehnologia informației în cadrul grupurilor de lucru subsecvente Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență. În funcție de nevoile stabilite, instituția noastră va identifica soluțiile optime pentru asigurarea telecomunicațiilor necesare.“