Separatiştii au preluat controlul duminică asupra principalului post de ştiri

 tv ucraina

Separatistii prorusi au preluat duminica controlul asupra televiziunii ucrainene de stat din Donetk, sudul Ucrainei. Acestia au spus ca televiziunea nu va mai emite, iar in locul ei va fi difuzat un canal din Rusia, cu sediul la Kremlin.

Un reporter Reuters a declarat ca patru separatisti mascati, cu bastoane si scuturi, stateau la intrarea cladirii de unde emite postul TV, controland accesul in incinta acestuia. In interiorul cladirii pot fi vazuti mai multi separatisti mauflati, anunta Reuters.

In jur de 15 politisti se aflau langa cladire, la scurta distanta de separatisti, insa nu incercau sa se lupte cu acestia. Un locotenent care statea intr-o masina a politiei in apropiere a declarat ca este inutil ca politia sa intervina.

Seaparatistii prorusi, unii dintre ei inarmati, au pus stapanire pe mai multe cladiri oficiale din estul Ucrainei. Ei spun ca ocuparea acestor cladiri este un gest de protest impotriva guvernului ucrainean pe care il considera ilegitim.

Autoritatile de la Kiev spun insa ca acestia sunt imputernici de guvernul de la Rusia sa destabilizeze Ucraina. La aproximativ o ora de la ocuparea televiziunii din Donetk, aceasta difuza inca programul anuntat, un spectacol pentru copii intitulat „Cercul soarelui”.

Directorul televiziunii, Oleg Dzholos, care a iesit din incinta cladirii pentru a vorbi cu reporterii, a declarat ca cei care au preluat cladirea i-au ordonat sa schimbe programul.

„Au folosit forta pentru a impinge portile”, a spus directorul postului TV. „Nu au avut de-a face cu nicio amenintare. Nu erau foarte multi oameni de-ai mei acolo. Ce pot face cativa oameni? Liderii miscarii mi-au dat un ultimatum, spunand ca un canal din Rusia trebuie sa emita”. Dzholos a spus ca trei angajati de-ai sai se afla inca in cladire, iar separatistii nu l-au scos afara din birou.

Un barbat in camasa alba a iesit din cladire si a spus ca este un reprezentant al Republicii Oamenilor din Donetk si ca postul TV va emite de acum Rossiya 24, un canat TV din Rusia.

Anterior, un grup de 400 de oameni inconjurasera cladirea strigand „Rusia!” si „Referendum!”. Protestatarii s-au imprastiat, insa militarii separatisti au ramas la portile televiziunii.

Citeste si...  Petru Mircea : „Filmul va cuprinde toată viaţa ei, cu tot ce a trăit ea...”