Linia de cale ferată care va face legătura între Gara de Nord şi Aeroportul Otopeni va fi terminată înaintea termenului prevăzut în contract. Firma care a câştigat licitaţia promite că la sfârşitul lunii mai 2020 trenurile vor putea circula, cu toate că oficial, termenul este stabilit pentru luna august. Urmează să fie făcută o legătură de trei kilometri, între terminalul aeroportului şi linia existentă pe traseul Bucureşti – Otopeni. Lucrarea costă aproape 400 de milioane de lei.

Marius Chiper, director general CFR: E împărţit în trei zone: una de terasament de 600 m, una de urcare pe viaduct de 900 m şi viaductul de 1.500 m. Viteza de proiectare este de 80 km/h. În proiect e inclusă staţia Otopeni, din terminalul 1, e stație suspendată care se înțeapă în parcarea de la terminalul aeroportului.

Citeste si...  O firmă străină angajează 700 de români

Spiru Mantu, constructor: Găsim soluţii ca, lucrând 24 din 24, să putem realiza până pe 30. Asta înseamnă să depășim termenul, care e două plus 12 luni, asta înseamnă august. Vrem să fim spectaculoși.

Gheorghe Popescu, consilier al premierului: Aeroportul Băneasa sper să fie gata până la 31 martie anul viitor, e un aeroport unde UEFA doreşte să sosească foarte multe aeronave, în special cu suporteri, şi echipele, plus oficialii UEFA.

Ideea de a conecta capitala de Aeroportul Otopeni pe calea ferată e veche de 11 ani. În 2008, CFR a derulat un studiu de fezabilitate, însă proiectul a fost oprit pentru că nu au existat bani.