România rămâne un tărâm al surprizelor pentru străini – turiști sau investitori. Un prim contact al germanului, italianului sau austriacului cu România devine o avalanșă de contradicții.

Țara era considerată până nu demult repetentul Europei; printre cele mai sărace state ale Uniunii Europene; celebrele imagini cu căruţele trase de cai într-o ţară UE au tot făcut înconjurul mass mediei străine. Ca dintr-un alt film, logo-urile Bosch, Continental, Deutsche Bank, Schaeffler, Dekra şi altele le sar în ochi vizitatorilor, pe drumurile de la aeroporturi către marile oraşe româneşti. Clădiri moderne, construcţii din sticlă şi localuri hip distrug instantaneu imaginea întipărită de la distanţă. Și analizele economice din ultimii ani au adus rezultate surprinzătoare: în 2017, România a înregistrat cea mai mare creştere economică din UE: aproximativ 7%.

În calitate de cei mai importanţi parteneri economici ai României şi ca element deloc neglijabil al motorului creşterii economiei româneşti, germanii activează în momentul de faţă cu circa 7.500 de companii în România. Aproape 300.000 de oameni au găsit locuri de muncă la firmele cu capital german.