CME, compania-mama a Pro TV, a vandut la inceputul anului compania de distributie de film Media Pro Distribution, dupa cum reiese din documentele oficiale ce au insotit, saptamana trecuta, rezultatele financiare pe anul 2014. Informatia a fost confirmata de companie si intr-o serie de precizari.

652x450_124903_imperiul_pro_tv_scos_la_vanzare_04321500_56109500_62853700

CME nu spune cine sunt cumparatorii, dar noul administrator MPD arata, fara multe detalii, ca aceasta firma si o alta companie de profil, Prorom, au devenit afiliate. CME mai precizeaza ca exista „un proces de vanzare in curs de desfasurare” si pentru operatiunile de cinema, muzica si studiouri pe care le detine in Romania – in proces de vanzare fiind si Cinema Pro, despre care, anul trecut, se stia ca a revenit la Adrian Sarbu.

MediaPro Distribution facea parte din divizia de continut si distributie a grupului international CME, MediaPro Entertainment, divizie afectata de o serie de anchete desfasurate, incepand de anul trecut, in Romania. Rolul MPD este acela de distribuitor de productii independente in Europa Centrala si de Est, de distribuitor al productiilor CME, precum si de distribuitor al productiilor Warner Bros Pictures in cinematografele romanesti.

Vara trecuta, pe fondul schimbarilor din managementul Pro TV si al celorlalte companii CME din Romania, fostul manager MPD, Anca Truta, si-a dat demisia, infiintand ulterior propria companie de distributie. Tot anul trecut, CME a anuntat ca MPD, asemenea tuturor celorlalte operatiuni non-TV pe care le detinea in Romania, era de vanzare. Prima operatiune vanduta a fost cea de radio, Pro Fm/InfoPro, preluata de RCS&RDS iarna aceasta.

In 2013, MediaPro Distribution a avut o cifra de afaceri neta de 17,9 milioane euro si profit de circa 1 milion de euro, potrivit datelor de la Ministerul Finantelor.

Citeste si...  Cum vrea trustul PRO să LOVEASCĂ Antena 1