Business, Promo

Marketing tradițional sau marketing digital? Ce ar trebui să alegi?

Campaniile de comunicare sunt importante astfel încât clienții să te cunoască, să știe ce produse ai și cum poți le îndeplinești nevoile lor prin ceea ce oferi. Modalitățile de a ajunge la consumatori sunt atât de diverse iar tehnologiile utilizate în marketing au evoluat atât de mult, încât ar putea părea la prima vedere că este destul de complicat să alegi strategia perfectă pentru comunicarea ta.

Perfecțiunea nu există, însă poți să jonglezi cu instrumente diverse, aferente atât marketingului tradițional cât și ale celui digital, pentru a avea campanii de promovare creative, care să atragă atenția clienților și care să se transpună în vânzări crescute pentru compania ta.

Dacă marketingul tradițional utilizează canale ca tv, radio, outdoor, ziare și reviste, marketingul digital se desfășoară în mediul online (site-uri web, pagini de socializare, e-mail, motoare de căutare). Deci principala diferență între cele două este dată de mediul în care se desfășoară. Dacă tacticile utilizate în marketingul tradițional sunt cunoscute și folosite de zeci de ani, cele aferente marketingului digital sunt mult mai noi și pentru a fi sigur că le aplici într-un mod care să aducă creștere brandului tău, ar trebui să apelezi la servciile specializate ale unei agenții de marketing digital.

Ce tip de marketing ar trebui să utilizezi pentru afacerea ta?

Cheia unei campanii de marketing reușite este de a găsi echilibrul corect între tradițional și digital. În 2021, marketingul digital este completarea perfectă a marketingului tradițional. Ambele joacă un rol important într-o strategie de marketing, iar utilizarea lor corectă va avea rezultate remarcabile pentru afacerea ta, atât în impactul asupra vânzărilor, cât și a imaginii brandului per total. 

Dacă TV-ul și radioul sunt folosite pentru a atinge o masă mare de oameni, Internetul poate fi folosit pentru a atinge clienți potențiali într-un mod mai targetat. De asemenea trebuie luat în calcul faptul că segmentele de vârstă ale publicului țintă au tendințe diferite în modul de a consuma publicitate. Dacă intervalul comercial pentru TV a urcat undeva peste 40 de ani, în mediul online putem atinge clienți cu vârste cuprinse între 16-60 de ani. Deși fiecare gospodărie din România are un televizor, Internetul a luat în ultimii ani un avânt la fel de mare. Românii sunt din ce în ce mai mult online și își petrec aici câteva ore bune din zi. Ceea nu înseamnă decât că marketerii au un mediu propice de a le livra campanii creative și care să le atragă atenția.

Avantajul principal al marketingului digital este acela că publicitatea servită în mediul online poate fi făcută nu numai targetat și cu posibilități multiple în ceea ce privește creativitatea, ci și foarte personalizat. Tehnologiile folosite pe Internet permit descoperirea și măsurarea preferințelor și a comportamentului de cumpărare mult mai facil decât în cazul marketingului tradițional. Oblyo Digital Agency îți pune la dispoziție o gamă diversă de servicii de marketing digital, de la content de calitate, la campanii de advertoriale și articole, la optimizare Seo, Google Ads, video marketing și creare și îmbunătățire de site-uri web.

Motive pro și contra marketing tradițional

Cum spuneam și mai sus, deși marketingul digital tinde să capate teren în fața celui tradițional, acesta din urmă nu ar trebui exclus total din strategia ta de comunicare. Are în continuare câteva avantaje pe care nu le găsim în mediul online. Publicitatea la tv, radio, în presa scrisă, outdoor-uri, tipărituri trimise prin poștă, ecrane și postere au avantajele de a fi de impact și ușor de înțeles pentru o masă mare de oameni, iar materialele din presa scrisă pot dura atâta timp cât există fizic acea copie a ziarului sau a revistei.

Dezavantajele marketingului tradițional sunt legate de o măsurare mai dificilă a succesului campaniei (de cele mai multe ori aceasta poate fi făcută doar după încheierea campaniei), costurile asociate lui sunt mult mai mari decât în cazul marketingului digital și nu există posibilitatea unei interacțiuni directe cu consumatorul (în social media de exemplu outem răspunde instant comentariilor și reacțiilor avute de clienți).

Motive pro și contra marketing digital

Oricâte avantaje ar avea marketingul tradițional nu trebuie să uităm însă că trăim într-o nouă eră, cea a Internetului. Consumatorii s-au mutat din offline în acest mediu și petrec ore importante dinntr-o zi, în fiecare zi, aici. Canalele prin care putem face astăzi marketing digital sunt: site-uri, motoare de căutare, pagini de social media, forumuri, bloguri, etc).

Marketingul digital vine la pachet cu avantaje importante: un engament mai mare din partea clienților care pot să comenteze și să interacțiune cu brandul tău în timp real, este ușor de măsurat ce eficiență are campania de comunicare derulată, se realizează cu costuri mai mici și poți selecta într-un mod targetat și personalizat cui livrezi publicitatea ta (tehnologiile aferente marketingului digital permit distribuirea campaniei tale doar publicului cu adevărat interesat de produsele oferite de tine).

Printre dezavantajele marketingului digital se pot menționa: publicitatea de aici este mai agasantă (are o frecvență mai mare și o putem găsi pe canale diverse), are un caracter temporar (publicitatea poate fi mai ușor ignorată de către clienți apăsând pe un simplu ”x”) și este într-o continuă schimbare (de la zi la zi apar alte soluții, se modifică platformele, consumatorii nu mai reacționează la același tip de mesaje și ai nevoie de marketeri care să fie dispuși în mod constant și foarte rapid să învețe cum să folosească noile tehnici).

Cum spuneam și mai sus nu există o rețetă perfectă pentru a afla cum să atragi câți mai mulți clienți. Atât marketingul tradițional, cât și cel digital au avantajele lor și de cele mai multe ori ar trebui folosite împreună. Contează foarte mult însă să îți cunoști publicul țintă și să faci cât mai multe cercetări și să strângi multe informații despre preferințele lor și interese sau despre mediul în care consumă publicitate și la ce tip de mesaje sunt mai predispuși.

 

blank