Japonezii au dezvoltat o adevărate pasiune pentru consumul de carne de porcși s epare că o consumă din ce în ce mai des. Totuși, japonezii nu acceptă orice fel de carne de porc, ci una de calitatea întâi.

Pretențiile japonezilor au dus exporturile Canadei și SUA la niveluri record. Producătorii au început să utilizeze orice avantaj posibil pentru a-și crește cota de piață. Astfel, dacă majoritatea porcilor crescuți de firma candiană Olymel L.P. sunt hrăniți cu grâu și orz obișnuit, unii de la o fermă din Saskatchewan, care sunt destinați pieței japoneze, beneficiază de o dietă îmbunătățită cu mentă și ghimbir. În plus, porcii care urmează să fie vânduți în Japonia beneficiază de o perioadă de odihnă de 12 ori mai mare înainte de sacrificare decât porcii care vor ajunge pe alte piețe, astfel încât stresul să nu afecteze calitatea cărnii.

Citeste si...  De ce trăiesc japonezii mult: cercetătorii dezvăluie factorii care contribuie la longevitatea acestui popor

„Consumatorii japonezi sunt, probabil, cei mai puternici consumatori de carne de porc din lume și înțeleg diferența de calitate”, a declarat Claude Vielfaure, președintele companiei canadiene de procesare HyLife.

În perioada ianaurie-august 2016, exportatorii americani au livrat pe piața japoneză o cantitate record de 147.000 de tone de carne de porc, potrivit datelor Federației exportatorilor americani de carne (USMEF). În aceeași perioadă, Canada a vândut în Japonia carne de porc în valoare de 679 milioane dolari canadieni (507 milioane dolari SUA), cea mai mare valoare din ultimii 11 ani.