Aplicatia „Spatiul privat virtual”, prin care contribuabilii vor putea trimite si primi de la ANAF diferite documente fiscale, va fi lansata astazi, se arata intr-un comunicat al Ministerului Finantelor,

ghiseu1_87211500

Conform legislatiei in vigoare, persoanele fizice vor putea solicita Fiscului prin aceasta aplicatie si informatii privind situatia contributiilor de asigurari sociale declarate de catre angajatori, informează AvocatNet.ro.

De asemenea, intr-o prima etapa, facilitatea va fi disponibila pana la sfarsitul anului 2014 numai pentru contribuabilii cu domiciliul fiscal in Bucuresti si Ilfov.

Conform unui comunicat al MFP, premierul Victor Ponta si ministrul Finantelor Ioana-Maria Petrescu participa astazi, incepand cu ora 14:00, la lansarea aplicatiei „Spatiul privat virtual”, oferit de sistemul informatic al MFP/Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, prin intermediul caruia contribuabilii vor putea comunica on-line cu administratia fiscala.

„Lansarea aplicatiei Spatiul privat virtual face parte dintr-un set de masuri promovate de catre Ministerul Finantelor Publice si de catre ANAF, in scopul imbunatatirii relatiei contribuabilului cu administratia fiscala, prin simplificarea declararii si platii obligatiilor fiscale”, se arata in documentul citat.

Noua aplicatie este reglementata prin OUG nr. 40/2014 de modificare a Codului fiscal, publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 455 din 23 iunie 2014 si care a intrat in vigoare la aceeasi data. De asemenea, procedura de implementare a aplicatiei este stabilita prin Ordinul MFP nr. 1154/2014, publicat in Monitorul Oficial, Partea I, nr. 646 din 2 septembrie 2014 si care a intrat in vigoare la aceeasi data.

Mai exact, prin acest document este aprobata procedura prin care persoanele fizice vor putea trimite si primi de la Fisc documente prin mijloace electronice.

Potrivit ordinului MFP, serviciul „Spatiul privat virtual” consta in punerea la dispozitia persoanelor fizice a unui spatiu virtual aflat pe serverele Ministerului Finantelor Publice/Agentiei Nationale de Administrare Fiscala prin intermediul caruia se efectueaza comunicarea electronica a informatiilor si inscrisurilor intre ANAF si persoana fizica in legatura cu situatia fiscala proprie a acesteia.

Prin accesarea serviciului „Spatiul privat virtual” persoanele fizice pot opta pentru comunicarea prin mijloace electronice de transmitere la distanta a actelor administrative fiscale emise in forma electronica de catre organele fiscale din cadrul ANAF.

Citeste si...  Vesti teribile pentru Tania Budi!