Life

Dacia 1300 cu tractiune 6×6

Am vazut si Renault 5 cu 6 roti, dar si un Mercedes-Benz AMG 6×6… Insa, candva, si Romania a avut propriul automobil cu tractiune pe 6 roti.

10_secrete_romanesti_593361dfe550073733_940_0_1_95_1_47000400

Totul a pornit, cum altfel, decat de la ordinul lui Ceausescu. El folosea la vanatoarea in zona de campie automobile ARO si in zona muntoasa urca drumurile forestiere cu niste camioane rusesti. Si-a dorit sa aiba o masina romaneasca pentru cele mai agresive situatii de drum, asa ca cei de la uzina ARO Campulung s-au pregatit sa-i indeplineasca dorinta.

Platforma era de ARO 240 care avea pe spate doua punti rigide legate cu un cardan lung de 60 cm. Motorul era unul romanesc de Brasov, cu o capacitate de 2.5 litri pe benzina, si rezervorul avea o capacitate de 100 de litri. Initial, caroseria era una de ARO cu ampatament marit, la fel ca si vehiculele de parada, insa centrul de greutate era prea ridicat si exista riscul sa se rastoarne. Dupa care, caroseria a fost inlocuita cu una de Dacia 1300. In total au fost produse numai 3 astfel de vehicule, din care se pare ca mai exista doar cel din imagine, care nu mai are nici puntea fata de ARO si nici caroseria originala, care era una de culoare verde inchis, vopsita in culoarea IMS-ului de armata.

blank