Deschiderea unui magazin de îmbrăcăminte este o afacere serioasă. Aceasta este o industrie care vă poate ajuta să câștigați un venit stabil în fiecare lună și care vă oferă multe posibilități de extindere. Moda este o afacere care generează mulți bani în orice țară.

În fiecare an, miliarde de oameni adaugă haine noi în dulapurile lor și, deși există concurență ca și în alte sectoare, există atât de multe tipuri de magazine încât nu va fi dificil pentru voi să vă faceți loc în această industrie.

Specializați-vă și faceti-vă un profil de client 

Înainte de a căuta o locație, furnizori de îmbrăcăminte și chiar de a face un buget pentru magazinul vostru, trebuie să știți ce fel de haine veți vinde.

Nu încercați să vă concentrați asupra diferitelor tendințe care există acum pe piață. Pentru a avea succes în această afacere, specializarea este cheia.

Puteți face acest lucru concentrându-vă asupra tipului de client pe care doriți să-l atrageți. Ideal este să pregătiți un studiu de piață pentru a afla ce tipuri de clienți există în zona voastră și astfel să nu faceți greșeli cu tipul de magazin pe care îl veți deschide. Este foarte important ca acesta să fie primul pas.

Imaginați-vă că decideți să deschideți un magazin de îmbrăcăminte pentru copii, dar nu faceți în prealabil studii de piață. Ce se va întâmpla dacă, în zona în care vă deschideți afacerea, majoritatea persoanelor sunt peste 18 ani? Că nu veți avea clienți care să vă cumpere produsele și afacerea voastră va eșua.

Asigurați-vă că studiați mai întâi tipul de populație care există în zona voastră și puneți-vă câteva întrebări, cum ar fi:

Câți bărbați sunt acolo? Câte femei? Câți copii?

Ce vârstă au acești oameni?

Ce nivel economic au aceștia? (Acest lucru vă va ajuta să stabiliți prețul produsele voastre).

Ce interese sau hobby-uri au ei?

Având aceste date puteți alege mai bine tipul de magazin de îmbrăcăminte pe care ar trebui să-l deschideți: pentru femei tinere, pentru adolescenți, copii, poate un magazin de îmbrăcăminte sportivă sau un magazin specializat în rochii de mireasă.

Indiferent de tipul de magazin pe care îl veți deschide, veți avea nevoie de rafturi metalice pentru a-l organiza în mod eficient. Pot fi rafturi metalice de perete de mijloc etc. 

Scrieți planul de afaceri

Aveți deja o imagine clară cu privire la genul de îmbrăcăminte pe care îl veți vinde? Atunci este momentul să vă scrieți planul de afaceri pentru a organiza orice aspect important.

Citeste si...  România, intr-o situaţie critică. Datoria externă a crescut cu 20 miliarde lei în acest an

Acest pas este vital pentru că vă va ajuta să detectați orice problemă care poate apărea în afacerea voastră și să asigurați succesul magazinului vostru.

Unele aspecte importante pe care ar trebui să le analizați în planul de afaceri sunt:

Care va fi conceptul magazinului vostru.

Care va fi piața voastră și cine vor fi clienții voștri.

Ce articole veți vinde și care vor fi prețurile lor.

Câte economii aveți și cât de mult va trebui să împrumutați de la bancă.

Cât va costa chiria magazinului, rafturile și alte elemente decorative.

Dacă va trebui să angajați personal, trebuie să știi de câte persoane veți avea nevoie și ce salariu vor avea în funcție de bugetul vostru.

Cum vă veți promova afacerea pentru a atrage clienți.

Găsiți finanțare pentru a vă deschide magazinul de îmbrăcăminte

Deschiderea unui magazin de îmbrăcăminte nu este tocmai ieftină. Dacă credeți că nu veți putea face față cheltuielilor inițiale și nu doriți să solicitați un împrumut, vă recomandăm să începeți prin deschiderea unui magazin online în locul celui fizic.

Dar dacă doriți cu adevărat să deschideți un magazin fizic, va trebui să găsiți bani pentru a face acest lucru.

Există multe modalități prin care puteți obține economii: economiile proprii, împrumutarea de bani de la prieteni, rude sau obținerea unui împrumut de la bancă etc.

Amintiți-vă că este ușor să cheltuiți mii de euro pe o afacere, dar nu este esențial.

Dacă nu aveți prea mulți bani la început, este mai bine să înlocuiți lucrurile de bază cum ar fi umerașele sau rafturile cu unele mai ieftine, dar de bună calitate.

Gândiți-vă la lucrurile cu adevărat esențiale și la cele care sunt pure capricii. 

Găsiți o locație într-o zonă potrivită pentru clienții voștri

Acum, că ați creat bugetul și, probabil, ați cerut deja un împrumut pentru a începe afacerea, trebuie să găsiți o locație bună care poate atrage toți clienții potențiali.

În funcție de banii de care dispuneți, puteți alege să cumpărați respectivul spațiu sau să îl închiriați.

De asemenea, căutați furnizori, informați-vă cu privire la aspectele legale, gândiți-vă dacă aveți nevoie de angajați sau nu, puneți în aplicare planul de marketing. Succes!