Adrian Iovan s-a apropiat prea mult de sol în încercarea de a dezgheţa aeronava

avion

Copilotul avionului prăbuşit le-a povestit medicilor că pilotul Adrian Iovan s-a apropiat prea mult de sol pentru că voia să dezgheţe aeronava.

Președintele Romatsa, Aleodor Frâncu, a declarat că Iovan a cerut permisiunea să coboare aparatul de zbor la 2.100 de metri altitudine. Înainte de a fi transportat la spital, copilotul le-a povestit medicilor ce s-a întâmplat la bordul avionului cu câteva minute înaintea dezastrului.

La un moment dat aripile au început să formeze gheaţă pe aripi, au încercat să degiverze aripile, au pierdut din altitudine, au ieşit din plafonul de ceaţă, şi în secunda în care au ieşit din plafonul de ceaţă, au văzut un vârf de brad şi de acolo au căzut. Preşedintele Romatsa, Aleodor Frâncu, a declarat că pilotul a coborât la 2.100 de metri, o altitudine mai mică decât cea normală: „În legătură cu colegul Adrian Iovan, a început o cobărâre pentru că exista acest fenomen de givraj în zonă. A mers la o zonă unde avea şi o vizibilitate mai bună şi o temperatură mai ridicată. Ultima discuţie a fost coborârea în sistem vizual. Condiţiile meteo erau de aşa natură că putea să apară givrajul. Ultima dată a cerut un nivel de 8000 de picioare”, a declarat Aleodor Frâncu la un post de televiziune.

Specialiştii spun că există două operaţiuni de dezgheţare a unei aeronave. Prima are loc înainte de delocare, iar cea de-a doua în timpul zborului. Aeronava este prevăzută cu sisteme de îndepărtare a gheţii, în zonele sensibile, adică bordurile de atac sau zonele de prim contact a aripilor, a supraf portante cu fileurile de aer.

 

Citeste si...
O aeronavă Vietnam Airlines, aterizare de urgenţă pe aeroportul Henri Coandă