Economic, Stiri

Black Friday 2013. Românii au luat cu asalt site-urile cu reduceri

Se cumpără orice, de la limuzine la cărţi ieftine şi ţigări

blackf

Românii au luat cu asalt site-urile care oferă reduceri de Black Friday 2013. Şi nu e vorba doar de mărunţişuri. Românii nu vor doar aspiratoare, telefoane mobile şi televizoare. Unii au profitat şi au cumpărat chiar maşini. Limuzine. Astfel pe emag.ro s-a vândut un Mercedes Benz clasa E cu 45.000 de euro. Reducerea a fost pe măsura preţului. Aproape 12.000 de euro.

Românii s-au înghesuit şi în faţa uşilor magazinelor, încă, de la ora 04.00, dimineaţa.

Flanco a vândut produse la „Preţuri trăznet”. Astfel, un smartphone se vinde cu 299 lei, un LED TV, cu diagonala de 60 cm cu 499 lei, un laptop Lenovo cu memorie 4 giga – 1499 lei, iar o tableta de 7” 512 RAM si 4 GB stocare cu pretul de 149 lei.

Din categoria electrocasnicelor mari si mici, foarte atractive sunt produsele: masina de spalat frontala, capacitate 5 kg si clasa A+ la doar 599 de lei, frigider capacitate de 218 litri la 699 lei, aragaz la 499 de lei si espressor DeLonghi la 349 lei.

Comercianţii români au descoperit secretul unui Black Friday de succes: să nu mai fie o singură zi de reduceri, cum e tradiţia în SUA de 50 de ani, ci Black Friday 2013 să se întindă pe o săptămână sau chiar două. Cei mai mari retaileri online încep reducerile de vineri 22 noiembrie, cu o săptămână mai devreme decât data oficială – 29 noiembrie.

Nu doar că încep mai devreme, dar REDUCERILE de Black Friday se vor întinde şi dincolo de 29 noiembrie – magazinele au anunţat reduceri şi în week-end-ul de după Black Friday, până de Ziua naţională, 1 decembrie.

Printre retailerii care fac reduceri încă de vineri, 22 noiembrie, se numără Domo, Flanco, eMag şi evoMag.

Numele Black Friday îşi are originea în Philadelphia, unde descria traficul greu de după Ziua Recunoştinţei. 1961 a fost primul an când s-a folosit acest termen şi s-a extins dincolo de Philadelphia în 1975.

Black Friday şi-a primit numele de la expresia engleză „get in the black”, adică să faci profit. Termenul Black Friday a apărut pentru că retailerii sperau ca această zi să le aducă balanţa pe zero sau chiar să-i ducă spre profit odată cu sezonul Crăciunului.

 

 

blank