„Mândri că suntem Români!”, cu motive populare inspirate din zona Sibiului

  PSD

Alianţa PSD-UNPR-PC mizează în alegerile europarlamentare din 25 mai pe conceptele „Mândri că suntem Români!”, „România Puternică în Europa” şi „USL trăieşte!”, folosind imagini-emblemă ale României şi culorile roşu, galben şi albastru, conform unui document publicat pe site-ul Partidului Social Democrat.

„Pentru prima dată în România, o structură politică prezintă transparent şi deschis conceptul de campanie pe care va miza în alegerile europene, precum şi argumentele care stau în spatele alegerii sloganelor, mesajelor şi elementelor vizuale de campanie”, precizează, în introducerea respectivului document, preşedintele executiv al PSD, Liviu Dragnea, coordonatorul campaniei electorale a PSD-UNPR-PC.

Argumentul, spune Dragnea, este ca electoratul să înţeleagă mai bine mesajul alianţei, unul pe care îl caracterizează ca fiind „pozitiv, optimist şi constructiv, care să redea românilor mândria şi care să arate că există motive de încredere cu privire la ce suntem şi ce putem deveni, ca ţară”.

Alianţa PSD-UNPR-PC anunţă, prin intermediul acestui document, că va folosi în campania electorală motive populare româneşti, pentru a arăta „frumuseţea şi actualitatea” lor. Modelul prezentat în document este inspirat din straiele străvechi din regiunea Sibiului şi a fost ales cu ajutorul unor specialişti în etnologie şi folclor.

„Prezenţa sa centrală pe materialele de campanie indică dorinţa noastră de a afişa, valoriza şi promova tradiţia populară românească, element al identităţii noastre naţionale care trebuie să fie recunoscut şi apreciat în Uniunea Europeană”, se precizează în materialul de campanie al alianţei.

„Mândri că suntem români!” este un alt slogan folosit de Alianţa PSD-UNPR-PC, împreună cu imagini reprezentând Delta Dunării, Arcul de Triumf şi Podul Basarab.

„Performăm în multe domenii, suntem pe primele locuri în Europa în zone precum industria IT sau industria auto, avem un sector agricol tot mai dezvoltat, avem o zonă de energie tot mai puternică, an de an, românii demonstrează că sunt bine pregătiţi şi eficienţi”, se mai arată în document.

Potrivit sursei citate, campania alianţei se va baza pe „imagini frumoase” din România, încercând să stimuleze „o formă europeană şi pragmatică de naţionalism şi mândrie”. Produsele electorale, în acest caz, vor trata mândria faţă de locurile frumoase, faţă de apartenenţa regională, de performanţele actuale ale României – în acest caz alianţa reluând ideea de „România, grânarul Europei”.

Culorile campaniei, conform documentului, sunt roşu, culoarea tradiţională a PSD, în combinaţie cu alb şi, uneori, cu galben. Se adaugă şi albastrul, odată cu alianţa cu UNPR şi PC. Dar culorile dominante vor fi roşu, galben şi albastru, aşezate în aşa fel încât să nu sugereze folosirea tricolorului, arată reprezentanţii alianţei. De asemenea, Alianţa PSD-UNPR-PC va folosi şi simboluri moderne, cum ar fi clădiri reprezentative din România.

Sub sloganul „România puternică în Europa”, campania alianţei PSD-UNPR-PC va prezenta bilanţul acestor ani de guvernare, modul în care a funcţionat guvernarea, dar şi acţiunile acestor partide în Europa.

„USL trăieşte! USL continuă!” va fi un alt slogan folosit de alianţă în campanie. „Abandonarea USL de către partidul condus de Crin Antonescu nu a distrus şi proiectul USL. Proiectul USL a fost continuat la guvernare de echipa Ponta şi este susţinut în continuare de Alianţa PSD-UNPR-PC”, susţin reprezentanţii Alianţei.

În finalul documentului, PSD, UNPR şi PC susţin victoria socialiştilor în alegerile europene. „România poate creşte având prieteni puternici, care sunt gata să ne ajute. Social-democraţia a adus României respect extern, mai multe fonduri europene şi un rol mai important pentru România”, mai spun reprezentanţii alianţei.

Citeste si...  Vezi ce taxă s-a diminuat pentru români