Actualitate, Stiri

ACTUL SEMNAT de mâna lui Traian Băsescu ce le-a permis grecilor să plece cu navele noastre.

Un vechi dicton spune că trebuie să te fereşti de greci şi când îţi aduc daruri. La fel se întâmplă şi ofertele de asociere.

basescu_ce_73512100_81074400

Şefii Petormin însă au acceptat şi au lăsat în urmă o altă gaură de milioane de dolari în bugetul ţării, după o afacere încheiată cu firma grecească Moira.

Patru vase noi au dispărut fără urmă după ce au fost trecute în patrimoniul unei firme mixte, cu un partener grec. Totul a început în august 1992, când Petromin şi Moira Maritime a armatorului grec Moundreas au înfiinţat compania Petroinvest Maritime.

Carei, Jimbolia, Blejoi şi Bârca, mineraliere de până la 65.000 de tone, au fost cedate noii companii mixte, pentru 20 de milioane de dolari. Cu şapte milioane mai puţin decât evaluarea oficială. Moira se obliga să vină cu…un împrumut bancar garantat cu navele româneşti.

Cele patru nave au fost vândute către firme off-shore pentru un dolar şi au fost trecute sub managementul unei companii greceşti, Elena Shipping.

Asta chiar dacă Ministerul Finanţelor s-a împotrivit. Insa Ministerul Transporturilor a cerut, sub semnătura lui Traian Băsescu, avizul favorabil. Acesta nu a fost acordat, pentru că finanţiştii au considerat că este un contract păgubos. Cu toate astea, contractul s-a derulat, iar navele au inceput sa dispara.

Creditul a fost obţinut de la o bancă elenă, iar unul din asociaţii Moira Maritime a băgat, din start, în propriul buzunar un milion şi jumătate de dolari. Petromin nu a reacţionat şi nici nu a acţionat partenerul grec la Curtea de Arbitraj, nici atunci când era clar că paguba este exclusiv românească.

Prejudiciul a fost de peste 10 milioane de dolari. Parlamentarii din Comisia de Anchetă au stabilit că vinovăţia o poartă, printre alţii, Traian Băsescu, în calitatea sa de ministru, dar şi mâna sa dreaptă, Călin Marinescu.

Nimeni nu a răspuns penal pentru această fraudă.

blank