Marele câştigător de pe urma problemelor avute de Huawei, din cauza embargoului impus de Statele Unite, este o altă companie chineză, Xiaomi, care a reuşit să profite şi să crească spectaculos.
Piaţa smartphone-urilor a intrat “în recuperare” în al doilea trimestru al anului, conform Canalys, crescând 12% faţă de trimestrul anterior.
Samsung rămâne liderul pieţei, cu o cotă de 19%, după ce a crescut cu 15%. Pare, însă, doar o chestiune de timp până când producătorul coreean va fi detronat de Xiaomi.
Xiaomi a crescut cu 83% în T2, de departe cea mai spectaculoasă creştere din rândul producătorilor de top. Compania chineză are acum 17% din piaţă şi se apropie cu paşi mari de Samsung.
Apple a crescut cu un modest 1% şi şi-a păstrat poziţia a treia, cu o cotă de piaţă de 14%.
În topul producătorilor de smartphone-uri urmează alte două companii chinezeşti, Oppo şi Vivo, ambele cu 10% din piaţă, după creşteri de 28%, respectiv 27%.
Revenind la Xiaomi, companie pe care mulţi analişti o văd viitorul lider al pieţei, probabil chiar de anul acesta, compania chineză a crescut cel mai mult în America Latină (300%) şi Africa (150%). Xiaomi nu are succes doar în regiunile cu putere mică de cumpărare, ci a înregistrat o creştere de 50% şi în Europa de Vest.
În medie, telefoanele Xiaomi sunt mai ieftine cu 40% decât cele vândute de Samsung şi 75% mai ieftine decât iPhone-uri. Diferenţa va scădea, cel mai probabil, în viitor, în condiţiile în care producătorul chinez a arătat deja că vrea să-şi crească marja de profit şi să vândă şi flagship-uri.