Featured, International

Vezi ce companie aeriana intră în faliment din pricina pandemiei de coronavirus

Avianca Holdings, a doua mare companie aeriană din America Latină, a solicitat duminică intrarea în faliment, activitatea operatorului fiind profund afectată de pandemia cu coronavirus.

Decizia a fost luată ca urmare a faptului că se apropie termenul de scadenţă a unor obligaţiuni, iar solicitările de sprijin adresate guvernului din Columbia pentru a face faţă crizei de coronavirus nu au avut succes, transmite Reuters, preluată de News.ro.

Dacă nu va reuşi să iasă din faliment, Avianca va fi una dintre primele companii aeriene mari din lume care se vor prăbuşi din cauza pandemiei de coronavirus, care a dus la scăderea cu 90% a traficului aerian la nivel mondial.

Avianca nu a mai efectuat curse de pasageri regulate de la sfârşitul lunii martie, iar majoritatea celor 20.000 de angajaţi au rămas fără salarii în această criză

”Avianca traversează cea mai dificilă criză din istoria sa de 100 de ani”, a declarat directorul general al companiei, Anko van der Werff, într-un comunicat.

Chiar dacă Avianca avea deja probleme înainte de epidemie, solicitarea de a intra în faliment scoate în evidenţă dificultăţile suportate de companiile aeriene care nu pot miza pe sprijinul guvernelor pentru a evita restructurarea prin faliment. Un reprezentant al Avianca a declarat că operatorul aerian încă încearcă să obţină împrumuturi guvernamentale.

”Nu este deloc o surpriză. Compania era deja puternic îndatorată, în pofida faptului că anul trecut a încercat să îşi restructureze datoriile”, a spus Juan David Ballen, economist şef la firma de brokeraj Casa de Bolsa din Bogota.

Avianca, una dintre cele mai vechi companii aeriene din lume, avea datorii pe termen scurt şi lung de 4,9 miliarde de euro la sfârşitul anului 2019, cu 20% mai mari faţă de 2018. Compania a solicitat intrare în faliment la New York şi a anunţat că îşi va continua activitatea pe parcursul procedurii, în speranţa restructurării datoriilor.

Compania a mai fost în faliment la începutul anilor 2000, fiind salvată de un antreprenor din industria petrolului originar din Bolivia, German Efromovich.

 

blank