Social, Stiri

Veste bună pentru tinerii care îşi caută un loc de muncă

Majoritatea antreprenorilor români vrea să facă noi angajări în 2014

  tineri (9)

Aproape 80% dintre antreprenori intenţionează să facă noi angajări în acest an, cei mai mulţi având în vedere recrutarea de personal entry-level, se arată într-un studiu recent.

„Nu numai că aproape 8 din 10 antreprenori au de gând să facă angajări, conform studiului nostru, dar este încurajator faptul că mulţi dintre aceştia sunt în căutare de angajaţi aflaţi la început de drum, o veste bună pentru tineri”, a declarat Bogdan Ion, Country Managing Partner, EY România

Potrivit raportului EY, numărul locurilor de muncă entry level, în special cele care solicită studii de specialitate sau un grad avansat de specializare, a crescut pe parcursul ultimilor doi ani.

76% dintre antreprenorii de top de la nivel global intenţionează să crească volumul forţei de muncă al companiilor lor în acest an cu o medie de 19%, fapt determinat în mare măsură de creşterea cererii globale de bunuri şi servicii şi de progresele tehnologice, conform celei de-a treia ediţii a studiului EY – Global Job Creation Survey.

Studiul exprimă opiniile a 250 de antreprenori finalişti ai competiţiei World Entrepreneur Of The Year şi este lansat în săptămâna ceremoniei de premiere a World Entrepreneur Of The Year 2014, de la Monaco.

Antreprenorii generează cele mai multe locuri de muncă la nivel global

Antreprenorii au un rol mai activ în crearea de locuri de muncă la nivel global, potrivit unui studiu recent EY – Capital confidence barometer. Astfel, doar 31% dintre directorii de mari corporaţii intervievaţi au declarat că intenţionează să angajeze în anul următor, această reticenţă fiind justificată de incertitudinile geopolitice şi de presiunea reducerii costurilor venită din partea acţionarilor.

Prin comparaţie, respondenţii studiului Global Job Creation Survey declară că principalul argument pentru a face angajări în piaţa locală (menţionat de 88% dintre ei) este creşterea cererii de pe piaţa de bunuri şi servicii, 61% dintre antreprenori fiind încrezători în perspectivele pieţelor lor interne. Al doilea mare factor care încurajează angajarea este reprezentat de îmbunătăţirile pe care tehnologia şi inovaţia le-au adus companiilor.

Tehnologia a devenit un factor cheie în crearea de noi locuri de muncă în rândul antreprenorilor, mai mult de jumătate (51%) confirmând că investiţile realizate în tehnologie au generat schimbări în forţa de muncă din companiile lor. Dintre aceşti antreprenori, 8 din 10 (81%) au declarat că tehnologia a generat noi angajări.

Sondajul arată că acest fapt este determinat de creşterea competitivităţii costurilor pe care o generează tehnologia (53%) şi de faptul că tehnologia şi mobilitatea le deschid accesul către o bază mai mare de forţă de muncă specializată, 55% dintre antreprenori intenţionând să facă angajări din afara ţării lor – comparativ cu 44% în ultimii doi ani.

Astfel, nu numai că tehnologia nu reduce numărul locurilor de muncă, dar există toate indiciile că aceasta creează oportunităţi de angajare în cadrul companiilor antreprenoriale.

 

 

blank